Avatar billede danubii Nybegynder
13. oktober 2008 - 14:36 Der er 5 kommentarer

System.NullReferenceException

Hej Eksperten!

Har i rigtig lang tid nu prøvet og fixe min aspx fil så den kan vises.. Det fungerer helt fint på local machine, men så snart jeg smider den i luften kommer den med følgene fejl:

Source Error:

An unhandled exception was generated during the execution of the current web request. Information regarding the origin and location of the exception can be identified using the exception stack trace below.

Stack Trace:

[NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object.]
  visUploads._Default.Page_Load(Object sender, EventArgs e) in C:\Users\Binger\Documents\Lolz\visUploads\visUploads\Default.aspx.cs:27
  System.Web.Util.CalliHelper.EventArgFunctionCaller(IntPtr fp, Object o, Object t, EventArgs e) +15
  System.Web.Util.CalliEventHandlerDelegateProxy.Callback(Object sender, EventArgs e) +33
  System.Web.UI.Control.OnLoad(EventArgs e) +99
  System.Web.UI.Control.LoadRecursive() +47
  System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain(Boolean includeStagesBeforeAsyncPoint, Boolean includeStagesAfterAsyncPoint) +1436

- Det ligner meget at den vil referere til "C:\Users\Binger\Documents\Lolz\visUploads\visUploads\Default.aspx.cs:27"
som ligger på local machine, men hvordan kan jeg få det fjernet hvis det er tilfældet? har kigget alle filer igennem, men kan ik finde hvor den refererer det.. Sys jeg har prøvet alt. :s

- Danubii
Avatar billede kalp Novice
13. oktober 2008 - 16:42 #1
hvad står der på linje 27 i din Default.aspx.cs ?
Avatar billede danubii Nybegynder
13. oktober 2008 - 17:20 #2
using System;
using System.Collections;
using System.Configuration;
using System.Data;
using System.Linq;
using System.Web;
using System.Web.Security;
using System.Web.UI;
using System.Web.UI.HtmlControls;
using System.Web.UI.WebControls;
using System.Web.UI.WebControls.WebParts;
using System.Xml.Linq;
using System.Data.OleDb;

namespace visUploads
{

    public partial class _Default : System.Web.UI.Page
    {
        protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
        {
            OleDbConnection MyConnection = new OleDbConnection(@"Provider=Microsoft.ACE.OLEDB.12.0; Data Source = C:/inetpub/wwwroot/webdir/db/uploads.mdb");
            MyConnection.Open();
            OleDbCommand cmd = new OleDbCommand("SELECT * FROM upload", MyConnection);
            OleDbDataReader reader = cmd.ExecuteReader();

            while (reader.Read())
            {
                Response.Write("Fil: ");
                Response.Write(reader[0]);
                Response.Write(" - Info: " + reader[1] + "<br><br>");
            }
            MyConnection.Close();
        }

Linje 27 er blank..
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. oktober 2008 - 17:26 #3
Hvis "i luften" betyder et webhotel, kan det tænkes at stien til din .mdb-fil skal ændres.
Avatar billede kalp Novice
13. oktober 2008 - 17:30 #4
hvem har du webhotel hos?
du bør benytte deres SQL server og ikke en databasefil.
hvis de overhovedet acceptere din databasefil:)

hvis de gør er fejlen sikkert i din databasesti som påpeget er erik.
Avatar billede danubii Nybegynder
13. oktober 2008 - 18:14 #5
Den ligger på en server jeg har stående med windows server 2008 enterprise, IIS 7.0, asp.net support osv

Ved ik lige hvad det kan være.. Men ja, muligvis min .mdb fil det galt med.. Eller min server der er sat helt af helvedes til op.