Avatar billede jct Nybegynder
13. oktober 2008 - 13:55 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Ændre AD brugers konti

Er der nogen der kan hjælpe med et VBscript, som kan oprette telefon og email i allerede eksisterende AD konti ud fra en txt fil hvor oplysningerne er?
Avatar billede kelo Nybegynder
06. november 2008 - 21:32 #1
Hvad er det du mangler specifikt? Hele scriptet eller hjælp til at lave dele af scriptet?
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2009 - 17:41 #2
Hejsa.

Detaljerne fra .txt-filen burde være en formsag at lave, så jeg har ikke lavet dette, men der i mod et eksempel, hvor brugernavnene hentes fra et array. Men det burde være samme princip.

Option Explicit
Const strComputer = "."
Dim arrUsersToEdit, rootDSE, adoConnection, ldapStr, intCounter, adoRecords, objUser

ReDim arrUsersToEdit(3)
arrUsersToEdit(0) = "tmn"
arrUsersToEdit(1) = "sty"
arrUsersToEdit(2) = "jae"

Set rootDSE = GetObject("LDAP://RootDSE")
Set adoConnection = CreateObject("ADODB.Connection")
adoConnection.Provider = "ADSDSOObject"
adoConnection.Open "ADs Provider"

For intCounter = 0 To UBound(arrUsersToEdit) -1
    ldapStr = "<LDAP://" & rootDSE.Get("defaultNamingContext") & ">;(&(objectCategory=Person)(objectClass=User)(samAccountName=" & arrUsersToEdit(intCounter) & "));adspath;subtree"

    Set adoRecords = adoConnection.Execute(ldapStr)
    While Not adoRecords.EOF
        On Error Resume Next
            Set objUser = GetObject (adoRecords.Fields(0).Value)
            objUser.Put "telephoneNumber", "+45 12 34 56 78"
            objUser.Put "mail", arrUsersToEdit(intCounter) & "@domain.local"
            objUser.SetInfo
            adoRecords.MoveNext
        On Error GoTo 0
    Wend
Next

Det kostede mig en del sved og tårer og jeg måtte kombinere et par eksisterende scripts med lidt info fra nettet for at få det til at virke, så jeg håber du (eller andre) stadig kan drage nytte af tråden her.