Avatar billede Slettet bruger
13. december 1999 - 21:43 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Vis kun 100 bogstaver fra DB

her under er min kode.....

<%
' ******************************************************************
' ****                Lavet Af Anders T. Pedersen                      *****
' ****                      For BackSlash.dk                                  *****
' ****                                                                                *****
' ****            Du må meget gerne bruge dette script            *****
' ****                                                                    *****
' ****                    Hvis du laver forbedringer                      *****
' ****                så send mig venligst en kopi.!                *****
' ****                    http://www.backslash.dk                    *****
' ****                    Webmaster@backslash.dk                *****
' *******************************************************************

' Step 1
            set conn = Server.CreateObject ("ADODB.connection")

' Åbner vores connection
        conn.Open "DBQ=" & Server.MapPath("databasen.mdb") &";Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};pwd=admin"

' laver SQL tekst string
                SQL = "SELECT * FROM data WHERE id = "& Request.QueryString("ID")

            Set RS = conn.execute(SQL)

'Hvis der bliver kaldt et falsk ID
            if    RS.eof then
        response.write " Der er ingen nyhed til det ID "

else

' Her laver vi en løkke, som gør at de returnerede poster bliver sat op i en liste

    do while not RS.eof

        response.write "<b>"& RS("Overskrift") & " </b>- <i>( "& RS("Dato") & ")</i><hr>"
        response.write RS("Nyhed") & "<br>"
            RS.movenext
    loop
end if

set conn = Nothing

%>

Det jeg gerne vil have er at den som hedder RS("Nyhed") kun kaster de fx. 100 første bogstaver ud.....

Anyone..???
Avatar billede borge Nybegynder
13. december 1999 - 22:02 #1

Skriv inn

Response.Write " & left(text,100)&"...."& rs("dato")&"

Dette viser de 100 føste tegnene

Børge
Avatar billede borge Nybegynder
13. december 1999 - 22:04 #2
Beklager det går litt raskt i svingene. prøver påny

Skriv inn

Response.Write "<b>" & left(text,100)&"...."& rs("Nyhed")&"</b>"

Dette viser de 100 føste tegnene

Børge
Avatar billede morpheus Nybegynder
14. december 1999 - 08:40 #3
ATP>>> Hvad hedder felterne i DB'en ?

<//morpheus\\>
Avatar billede morpheus Nybegynder
14. december 1999 - 09:24 #4
Hej igen....

Har siddet og leget lidt med scriptet...

Koden:
------
<%
' ******************************************************************
' ****                Lavet Af Anders T. Pedersen                      *****
' ****                      For BackSlash.dk                                  *****
' ****                                                                                *****
' ****            Du må meget gerne bruge dette script            *****
' ****                                                                    *****
' ****                    Hvis du laver forbedringer                      *****
' ****                så send mig venligst en kopi.!                *****
' ****                    http://www.backslash.dk                    *****
' ****                    Webmaster@backslash.dk                *****
' *******************************************************************

' Step 1
  set conn = Server.CreateObject ("ADODB.connection")

' Åbner vores connection
  conn.Open "DBQ=" & Server.MapPath("news.mdb") &";Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};"

' laver SQL tekst string
  SQL = "SELECT * FROM data WHERE id = "& Request.QueryString("ID")

  Set RS = conn.execute(SQL)

' Hvis der bliver kaldt et falsk ID
  if    RS.eof then
  response.write " Der er ingen nyhed til det ID "

else

' Her laver vi en løkke, som gør at de returnerede poster bliver sat op i en liste

  do while not RS.eof

  response.write "<font face='Verdana' size='2'><b>"& RS("Overskrift") & " </b>- <i>( "& RS("Dato") & ")</i></font><hr>"
  response.write "<font face='Verdana' size='2'>" & Replace(("Nyhed"), vbCrLf, "<BR>") & "</font><br>"
  RS.movenext
  loop
end if

  set conn = Nothing
%>

----
Databasen:
Tabellen hedder data
Felterne i tabellen er som følger:
ID (AUTO)
Dato (Dato og klokkeslæt)
Overskrift (Notat)
Nyhed (Notat)

Det jeg har prøvet på er at lave linebreaks i:
response.write "<font face='Verdana' size='2'>" & Replace(("Nyhed"), vbCrLf, "<BR>") & "</font><br>"

Men det lykkes ikke rigtig....
Avatar billede morpheus Nybegynder
14. december 1999 - 10:16 #5
Har fået det til at virke....
Denne linje:
response.write "<font face='Verdana' size='2'>" & Replace(("Nyhed"), vbCrLf, "<BR>") & "</font><br>"

Skal erstattes med:
response.write "<font face='Verdana' size='2'>" & Replace(RS("Nyhed"), vbCrLf, "<BR>") & "</font><br>"

Det var en lille ændring...

Avatar billede morpheus Nybegynder
14. december 1999 - 10:39 #6
Hvordan pokker virker det der med kun 100 tegn fra databsen ??????
Avatar billede Slettet bruger
14. december 1999 - 11:42 #7
Morph... Hmm.. hva er det du laver..??..*gg*
Avatar billede Slettet bruger
14. december 1999 - 11:42 #8
Børge... jeg kan først teste den når jeg kommer hjem i aften, så jeg lave lige et indlæg der...
Avatar billede morpheus Nybegynder
14. december 1999 - 11:44 #9
BackSlash>>Jeg har da hjulpet dig...Tænkte der var brug for lidt linebreaks....

Men jeg ka' sq ikke få det der med 100 tegn til at virke ....

<//morpheus\\>
Avatar billede flemming Nybegynder
14. december 1999 - 16:33 #10
Erstat udskriften med:

response.write "<font face='Verdana' size='2'>" & Replace( Left(RS("Nyhed"),100), vbCrLf, "<BR>") & "</font><br>"

Avatar billede Slettet bruger
14. december 1999 - 19:45 #11
Det vil ikke virke......

Ved Børges forslag kaster den aligevel alle bogstaverne ud....

Og ved flemmíngs siger den " Null er brugt ugyldigt: 'replace' "

Borge,.... de 100 kan man vel ændre til 5 hvis man kun vil have 5 bogstaver ikk..???

-BackSlash..

Men det virker altså ikke....
Avatar billede baunsgaard Nybegynder
14. december 1999 - 21:08 #12
For at undgå " Null er brugt ugyldigt: 'replace' " kan du skrive

Left("" & rs("Nyhed"), 100)

Derved bliver eventuelle ikke-udfyldte felter (som er Null) konverteret til en streng
Avatar billede Slettet bruger
14. december 1999 - 23:14 #13
Nej.. stadig ikke...
Avatar billede morpheus Nybegynder
15. december 1999 - 08:42 #14
Kunne man ikke kalde feltet ("Nyhed") i en string, og derefter konverterer det der skulle konverteres ???

<//morpheus\\>
Avatar billede mit Nybegynder
15. december 1999 - 20:57 #15
Skal der ikke bare stå ?
Response.Write Left(RS("Nyhed"),100)
Avatar billede Slettet bruger
15. december 1999 - 21:10 #16
Vi siger tak til mit for et svar som virker....

-BackSlash.dk