Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2008 - 16:00 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Fejl når jeg lukker forbindelse

Jeg har følgende:

...strSQL = "Insert into logg (a) values('" & Request.Form("a") & "')"
strSQL = "Insert into logg (b) values('" & Request.Form("b") & "')"
strSQL = "Insert into logg (d) values('" & Request.Form("d") & "')"
strSQL = "Insert into logg (c) values('" & Request.Form("c") & "')"
%>

som jeg ønsker at lukke med:

<%strsql.Close
Set STRsql = Nothing%>

Men så får jeg blot meddelelsen:
Et objekt er obligatorisk: 'Insert into logg (c)'

Hvad går det galt her?
Avatar billede mugs Novice
12. oktober 2008 - 16:05 #1
Hvilken værdi har logg (c)?
Er den null?
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2008 - 16:15 #2
Den kan have null såvel som on
Avatar billede mugs Novice
12. oktober 2008 - 16:18 #3
Så tror jeg det er der fejlen ligger. Prøv at indsætte en kode der sikrer at feltet har en værdi.
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2008 - 16:27 #4
Jeg har sat en standardværdi i access "tom".
Men det afhjælper ikke fejlen
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2008 - 16:29 #5
Feltet er en afkrydsningsboks hvori der angives "on" hvis der er sat flueben
Avatar billede terry Ekspert
12. oktober 2008 - 17:28 #6
I'm puzzled!
Your using this code in ASP I think so I'mno experet there. But why are you tryinh to set a string to nothing?

I assume that STRsql is a string?

And if it is then the code you are showing us is only part of the code you have. You need to close the connection an dthen set that to Nothing
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2008 - 19:02 #7
>terry Yes it was only a part of a code. The hole code Is visible down under. My reason to send a null string is because of I have a some select boxes where the user can choice  or not. When the user make a choice, then a “flueben” appears in the box and in the database is there a “on” string.
Then I can use the string “on” when I select the users choice and use these to make stats and so on.

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "'
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("/data/siteStats.mdb")
Conn.Open DSN
Conn.Execute ("Insert into logg(navn,email,navn1,a,b,c,d) values('" & Request.Form("navn") & "','" & Request.Form("email") & "','" & Request.Form("navn1") & "','" & Request.Form("a") & "','" & Request.Form("b") & "','" & Request.Form("c") & "','" & Request.Form("d") & "')")
strSQL = "Insert into logg (email) values('" & Request.Form("email") & "')"'
strSQL = "Insert into logg (navn1) values('" & Request.Form("navn1") & "')"
strSQL = "Insert into logg (a) values('" & Request.Form("a") & "')"
strSQL = "Insert into logg (b) values('" & Request.Form("b") & "')"
strSQL = "Insert into logg (d) values('" & Request.Form("d") & "')"
strSQL = "Insert into logg (c) values('" & Request.Form("c") & "')"
%>

<%strSQL.Close
Set strSQL = Nothing%>
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2008 - 19:12 #8
Det er jo bare denne jeg skal bruge!!
SÅ funger det...
Conn.Execute ("Insert into logg(navn,email,navn1,a,b,c,d) values('" & Request.Form("navn") & "','" & Request.Form("email") & "','" & Request.Form("navn1") & "','" & Request.Form("a") & "','" & Request.Form("b") & "','" & Request.Form("c") & "','" & Request.Form("d") & "')")
Men så lige et tillægssp,
JEg har denne og hvordan skal jeg lukke forbindelsen?
Er det Conn jeg skal lukke eller er de RS?
<%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("/data/siteStats.mdb")
Conn.Open DSN
Set RS = Conn.Execute("Select c From logg")
Do Until RS.EOF
Set ReS = Conn.Execute("Select c From logg WHERE c='on'")
Set Antal = Conn.Execute("Select Count(*) As antal From logg WHERE c='on'")
RS.MoveNext
Loop
%>
<td></td><td align="center">19.00- 20.45:&nbsp;&nbsp;</td><td align="right"><%=Antal("antal")%></td>
<%RS.Close
Set RS = Nothing%>
Avatar billede terry Ekspert
12. oktober 2008 - 22:22 #9
You have to close both the connection and the recordset and in the reverse order as to when you open.
Here's an example
http://www.aspwebpro.com/tutorials/asp/dbconnectionclose.asp
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2008 - 23:05 #10
Thanks
Avatar billede terry Ekspert
13. oktober 2008 - 11:36 #11
selv tak