Avatar billede lbknudsen Praktikant
10. oktober 2008 - 12:00 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Vista og IPX - findes der nogle løsninger

Vista har ikke den gamle IPX protokol, så hvis man nu hælder lidt til fortiden og rigtig godt kan lide Red Alert 2 (glæder mig til 3'eren til november), som kører over netop denne port - hvilke muligheder har man så?

Jeg har netop investeret i en ny laptop, som (desværre) kom med Vista. Jeg kunne selvfølgelig vælge at reinstallere XP, men en del af hardwaren kører umiddelbart kun på Vista drivere, samt - jeg gider ikke bruge tiden på det.
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
10. oktober 2008 - 12:21 #1
Hvis du bruger 32 bit Vista så kan det lade sig gøre at kopiere driveren fra Windows XP og bruge denne:
http://forums.microsoft.com/TechNet/ShowPost.aspx?PostID=1205104&SiteID=17
Er der ikke noget med at man kan opgradere Vista til XP hvis man vil?
Avatar billede lbknudsen Praktikant
10. oktober 2008 - 13:07 #2
Det må prøves - hvor ses det, hvorvidt det er 32 eller 64 bit versionen? (Opgradere fra Vista til XP - LOL)
Avatar billede corleonedk Nybegynder
10. oktober 2008 - 13:21 #3
Kontrol panel/system og vedligeholdelse/system
Avatar billede lbknudsen Praktikant
10. oktober 2008 - 13:30 #4
Takker
Avatar billede thov Forsker
10. oktober 2008 - 16:02 #5
Du kan downloade en installer herfra http://www.starbase01.com/site/index.php?id=22,87,0,0,1,0
Så går det helt af sig selv....
Avatar billede lbknudsen Praktikant
10. oktober 2008 - 20:06 #6
Umiddelbart, så virker det ikke - hvis man ellers skal tro tråden fra S84.
Avatar billede thov Forsker
11. oktober 2008 - 00:12 #7
Jo, det virker med Vista 32 bit og linket fra www-starbase01 (har selv brugt det) :-)
Avatar billede lbknudsen Praktikant
31. marts 2009 - 22:09 #8
lukker