Avatar billede kkaen Nybegynder
10. oktober 2008 - 10:12 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Adgang til filer i WPF

Jeg har lavet en WPF-applikation, som benytter Windows Forms. Formen hoster en activeX-control, som jeg i tidligere implementeringer af WPF fik til at virke.
WPF-applikationen indeholder en fil-vælger til det lokale filsystem. Handleren til knapper ser således ud:

private void btnLoadFile_Click(object sender, RoutedEventArgs e)
{
      OpenFileDialog dialog = new OpenFileDialog();

      if (dialog.ShowDialog(this).Value)
      {
          activeXcontrol.url = dialog.FileName;
      }

I Window1.xaml kommer der en fejl i designet, som ser således ud:

String was not recognized as a valid DateTime.
  at System.DateTimeParse.Parse(String s, DateTimeFormatInfo dtfi, DateTimeStyles styles)
  at System.Windows.Forms.AxHost.TypeLibraryTimeStampAttribute..ctor(String timestamp)
  at System.Reflection.CustomAttribute._CreateCaObject(Void* pModule, Void* pCtor, Byte** ppBlob, Byte* pEndBlob, Int32* pcNamedArgs)
  at System.Reflection.CustomAttribute.CreateCaObject(Module module, RuntimeMethodHandle ctor, IntPtr& blob, IntPtr blobEnd, Int32& namedArgs)
  at System.Reflection.CustomAttribute.GetCustomAttributes(Module decoratedModule, Int32 decoratedMetadataToken, Int32 pcaCount, RuntimeType attributeFilterType, Boolean mustBeInheritable, IList derivedAttributes)
  at System.Reflection.CustomAttribute.GetCustomAttributes(Assembly assembly, RuntimeType caType)
  at System.Reflection.Assembly.GetCustomAttributes(Boolean inherit)
  at MS.Internal.Xaml.ReflectionProjectNode.BuildNamespaces()
  at MS.Internal.Xaml.ReflectionProjectNode.ParseClrNamespaceUri(Identifier namespaceId, Identifier name, String clrNamespaceUri, IParseContext context, Node offendingNode)
  at MS.Internal.Xaml.ReflectionProjectNode.EnsureExists(Identifier namespaceUri, Identifier name, IParseContext context, Node offendingNode)
  at MS.Internal.Xaml.XmlElement.BuildScope(PrefixScope parentScope, IParseContext context)
  at MS.Internal.Xaml.XmlElement.FindElementType(PrefixScope parentScope, IParseContext context)
  at MS.Internal.DocumentTrees.Markup.XamlSourceDocument.get_RootType()
  at Microsoft.Windows.Design.Documents.Trees.MarkupDocumentTreeManager.get_RootType()
  at Microsoft.Windows.Design.Documents.MarkupDocumentManager.CalculateLoadErrorState()
  at Microsoft.Windows.Design.Documents.MarkupDocumentManager.get_LoadState()
  at MS.Internal.Host.PersistenceSubsystem.Load()
  at MS.Internal.Host.Designer.Load()
  at MS.Internal.Designer.VSDesigner.Load()
  at MS.Internal.Designer.VSIsolatedDesigner.VSIsolatedView.Load()
  at MS.Internal.Designer.VSIsolatedDesigner.VSIsolatedDesignerFactory.Load(IsolatedView view)
  at MS.Internal.Host.Isolation.IsolatedDesigner.BootstrapProxy.LoadDesigner(IsolatedDesignerFactory factory, IsolatedView view)
  at MS.Internal.Host.Isolation.IsolatedDesigner.Load()
  at MS.Internal.Designer.DesignerPane.LoadDesignerView()

Jeg har forsøgt, at sætter sikkerheden i applikationen til minimal, så man under alle omstændigheder har adgang til filsystemet. Men ved kørsel af applikationen, når filen er valgt gennem FileDialog, så kommer denne fejl:

WARNING: Cannot load ../../Basic/course/...

Er der nogle, som har nogle forslag til, hvordan jeg får løst dette problem?
Avatar billede kkaen Nybegynder
10. oktober 2008 - 10:43 #1
Hmm, mit gamle projekt virker fint nok. Måske virker det nuværende projekt også fint nok, men outputtet fra activeX-kontrollen kan bare ikke ses. Kontrollen sættes ind i et grid, som jeg har initialiseret til:

<Rectangle Grid.Row="1" Grid.Column="1" Fill="LightSkyBlue"/>
<ContentPresenter Grid.Row="1" Grid.Column="1"/>

i App.xaml. Er det fordi, at denne indstilling går ind og "lægger" sig ovenpå activeX-kontrollen som et nyt lag, og derfor skjuler kontrollen?
Avatar billede kkaen Nybegynder
30. december 2010 - 16:07 #2
Lukkes