Avatar billede taio Novice
09. oktober 2008 - 23:44 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Print ved ny post

Hej alle eksperter

Jeg har en database med en tabel hvor der er 5 felter. Hvordan kan jeg sende et print, når jeg laver en ny post. I min formular har jeg alle 5 felter, men jeg bruger ikke altid alle felter, så det er ikke hver gang jeg kan sætte en funktion ind på det sidste felt, nogle gange går den til ny post ved felt 2 eller 3. Kan man sætte en funktion ind på detaljesektion, som sender print når der laves en ny post/record ??

På forhånd tak
Avatar billede mugs Novice
10. oktober 2008 - 06:48 #1
Ikke sikker på, hvad du mener. Men som jeg læser det, må der være een eller flere betingelser i felterne (måske i BeforeUpdate event), der får formularen til at gå til en ny post, hvis betingelserne er opfyldt.

Hvis det er korrekt, må der kunne skydes en print ind i betingelserne der, når de er opfyldte, sender et print inden der flyttes til en ny post.
Du skal dog tage i betragtning, at denne post i formularen ikke er sendt til tabellen endnu. Dertil skal du gennemtvinge en lagring inden printkomandoen.
Avatar billede taio Novice
10. oktober 2008 - 10:31 #2
Er der ikke noget i Access, som fortæller når en post er lageret eller systemet er gået til en ny post, så jeg kan sætte mit print ind der ?? da jeg har en masse kode i min formular i forvejen.
Avatar billede mugs Novice
10. oktober 2008 - 12:07 #3
"når en post er lageret eller systemet er gået til en ny post"

Posten er automatisk lagret, når du går til en ny post. Hvis printet skal komme efter du har skiftet til en ny post, skal du blot indsætte denne i formularen Current (VedAktuel):

If Me.NewRecord then
din printkommando
end if
Avatar billede taio Novice
10. oktober 2008 - 16:28 #4
Tak for hurtig svar
Avatar billede mugs Novice
10. oktober 2008 - 16:46 #5
Selv tak - Tak for point og god weekend.