Avatar billede malkavian Nybegynder
09. oktober 2008 - 22:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan læser jeg et .Net Dataset i Java

Hej
Jeg har et problem med at kalde en webservice som retunere et .Net Dataset. Det var ikke et problem da jeg kørte Asp.net men nu skal vi over til jave og jeg kan se det er ikke sådan lige til når man er forholds vis ny i java. Er der nogen som har en forholdsvis simpel løsning på et sådan problem. ?
Avatar billede malkavian Nybegynder
09. oktober 2008 - 22:54 #1
jave = Java
Avatar billede arne_v Ekspert
09. oktober 2008 - 23:05 #2
Nej.

Den web service kan kun bruges fra .NET (hvilket goer den til en daarlig web service !).

Bed dem levere en som returnerer et array en custom klasse (raekker = array elementer,
kolonner = properties i klasse).
Avatar billede malkavian Nybegynder
09. oktober 2008 - 23:31 #3
okay var også det jeg var nået frem til. Trode bare det var muligt, da en ekstern partner har gjort det med php.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. oktober 2008 - 04:06 #4
PHP ved heller ikke hvad et .NET DataSet er.

Men du kan naturligvis gøre ca. det samme som PHP i Java.

Det er lidt mere unaturligt fordi i Java forventer man noget stærkt typet.

Men du kan faktisk gøre 2 ting:

* bruge Axis/Axis2 toolkit WSDL2Java (evt. via det web service plugin der er
  lavet til Eclipse) til at generere en stub udfra WSDL

  den stub vil ikke indeholde en "rigtig" metode ligesom man er vant til men
  en lidt mystisk metode som du kan bruge til at fiske XML elementerne ud af
  response med

* bruge en simpel (Http)URLConnection, send korrekt SOAP request, læse SOAP respons
  og parse den manuelt som XML

Så ved selv at kode en del kan du naturligvis få dataene ud.

Men hvis du kan få dem til at lave den service om så den returnerer noget
teknologi neutralt, så er det bare at generere stub og kalde den - uden videre
dikkedarer.
Avatar billede malkavian Nybegynder
10. oktober 2008 - 11:25 #5
Okay tak smid et svar
Avatar billede arne_v Ekspert
10. oktober 2008 - 14:53 #6
svar