Avatar billede handreck Nybegynder
09. oktober 2008 - 19:54 Der er 6 kommentarer

resizeHandler only if browse smaller than 1024 else do not rezie

Hej

Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre. Men jeg skal bruge en resizeHandler, der kun rezieser hvis browseren er mindre end 1024x650 px. Altsår den skal ikke scale op. Jeg har denne kode der reziser og den virker også fint, men den scaler også siden op, så det ligner noget for blinde samfundet :)

Håber der er en der kan hjælpe mig:)

import flash.display.StageAlign;
import flash.display.StageScaleMode;
import flash.events.Event;

function resizeHandler(e:Event):void
{
  mySampleMC.x = (mySampleMC.stage.stageWidth / 2) - (mySampleMC.width / 2);
  mySampleMC.y = (mySampleMC.stage.stageHeight / 2) - (mySampleMC.height / 2);
}

stage.align = StageAlign.TOP_LEFT;
stage.scaleMode = StageScaleMode.NO_SCALE;
stage.addEventListener(Event.RESIZE, resizeHandler);

stage.dispatchEvent(new Event(Event.RESIZE));
Avatar billede andersbro Nybegynder
09. oktober 2008 - 22:39 #1
Kan du ikke tjekke om højde ved resize er over maximumhøjden og -bredden og lave en begrænsning der?
Avatar billede handreck Nybegynder
09. oktober 2008 - 22:45 #2
jo det kan godt være, men jeg er ved at undersøge om det ikke er bedre med jeg scaler swf filen gennem JavaScrip, som her

http://blog.deconcept.com/swfobject/forum/discussion/580/addvariable-from-javascript-function/

men jeg kan bare ikke helt få det til at virke:)
Avatar billede andersbro Nybegynder
09. oktober 2008 - 22:57 #3
Du kan også bruge swffit - et javascript, det kan sætte både min og max-størrelser på din flash. Er i øvrigt en tilføjelse til swfobject.
http://swffit.millermedeiros.com/
Avatar billede handreck Nybegynder
09. oktober 2008 - 23:02 #4
men den må ikke scale op kun ned kan den det?
Avatar billede handreck Nybegynder
10. oktober 2008 - 01:52 #5
Nej det virkede desværre helle ik.
Avatar billede andersbro Nybegynder
10. oktober 2008 - 07:32 #6
Øhh, du kan sætte en maxstørrelse for din swf i swffit, det må da virke...