Avatar billede bitmatic Nybegynder
09. oktober 2008 - 10:05 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

www.codecharts.com

Hejsa,

Er ved at lægge sidste hånd på et simpelt site med info til programmører.

Kunne godt tænke mig at få jeres vurdering af det inden jeg slipper det helt fri.

http://www.codecharts.com

/Jakob
Avatar billede aaberg Nybegynder
09. oktober 2008 - 10:18 #1
Jeg synes den tjener formålet godt. Den er nem at overskue, er professionel at se på, og uden alt for meget dildal. Jeg kan også meget godt lide konceptet! Hvis du har planer om at putte mere indhold på siden, kunne jeg nok godt finde på at bookmarke den.
Avatar billede bitmatic Nybegynder
09. oktober 2008 - 10:52 #2
Tak for det.

Jeg har faktisk planer om at fyre et par sider mere på. Mest ud fra nogle kriterier om hvad jeg selv har brug for... Streng formatterings koder f.eks. Og så håber jeg at brugere evt. kan finde på at foreslå indhold. Men skal jo lige have nogle brugere først :)
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2008 - 10:59 #3
Fin side.

Lige et par stavefejl, der kan rettes:

- Stort H i "home" i menuen til venstre (medmindre det er med vilje?)

På siden "home":
- Stort I, som betyder jeg, i linje 4 og 9 (jeg tæller linjerne på siden (ikke i koden))
- Fjern mellemrum mellem et ord og spørgsmåls-/udråbstegn; linje 2 og 3.

På siden "ASCII table":
- Fjern mellemrum før udråbstegn; linje 5 i afsnittet "ASCII tricks"
- Fjern komma før "that"; linje 1 i "Easy upper/lower case conversion"

På siden "HTML entities":
- Manglende "i" i "meaning"; linje 4 i "HTML Entities"
- I afsnittet "The basic entities" er der til slut et link, der hedder "on this page". Link-teksten skulle nok hellere være noget i retning af "on the ASCII table page", for linket henviser til en anden side. Når man ser link-teksten, tror man nemlig, at det betyder, at det er på den samme side.

Men helt sikkert en designmæssigt glimrende og overskuelig side - Ellers var små stave-/kommafejl nok heller ikke nødvendigt at bruge tid på, men man kan lige så godt få det med :)
Den side skal jeg nok få brugt en hel del!

  // Steeven

P.S.: Undrede mig lidt over, at alt-teksten på toplogoet er "Bitmatic"...
Avatar billede bitmatic Nybegynder
09. oktober 2008 - 11:39 #4
-> steeven
Tusind tak for at du brugte tiden til at finde alle mine fejl. De er nu rettet... Også alt-teksten, det stammer fra min firma hjemmeside som designet er genbrugt fra. Godt set.
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2008 - 12:08 #5
Det var så lidt.

Og lige én ting til - mere et spørgsmål. Jeg er ikke(!) selv særlig prof. indenfor dette område med ASCII og entities osv.
Hvor skriver du: "the hex-numbers 0x30-0x39", og ikke bare "the hex-numbers 30-39"? Det kunne være rart med sådan en side, der forklarer begreber og den slags udtryk/skrivemåder, også. Det kan du tænke over hvis der er tid og overskud :)

  // Steeven
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2008 - 12:13 #6
Jeg mener selvfølgelig: "Hvorfor" i 3. linje herover
Avatar billede bitmatic Nybegynder
14. oktober 2008 - 09:20 #7
Smid nogle svar begge to, så i kan få lidt point for besværet.
Avatar billede aaberg Nybegynder
15. oktober 2008 - 08:30 #8
svar :-)

steeven -> Når man skriver 0x forand hexadecimale tal, kan man nemt se hvilke tal som er hexadecimale tal og hvilke som er decimaltal. Jeg tvivler der er så mange som tror på mig, hvis jeg påstår at 30 = 48! Men hvis jeg skriver 0x30 = 48, er der ingen misforståelser.
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2008 - 20:36 #9
Ja, det forstår jeg godt. Så giver det jo mening alligevel ;)
Mange tak for oplysningen.

Og tak for point.

  // Steeven