Avatar billede rrm Nybegynder
08. oktober 2008 - 22:35 Der er 1 kommentar

MessageLoop + PeekMessage + lukning af form

Hej

Jeg har en c++ dll, der kommunikere til en C# form via beskeder (PostMessageThread og PeekMessage). Mit problem, hvor jeg skal placere koden der rydere op i besked køen, når formen lukkes.

Jeg har forsøgt med at placere kaldet af c++ funktionen i FormClosing og FormClosed. Koden til min form er som følgende:

public frmMain()
    {
      InitializeComponent();

      base.FormClosing += new FormClosingEventHandler(frmMain_FormClosed);

      if (wpGrabDll.WPGrabInitDll() == 0)
      {
...
      }

      int t = wpGrabDll.WPGrabSubmitJob("http://localhost/index.html", null); // sender nogle beskeder til besked køen via PostThreadMessage(ownerThreadId, WM_WPGRAB_EVT, (WPARAM) structPointer, (LPARAM) convertState(status)), hvor ownerThreadId = GetCurrentThreadId(); sættes i WPGrabInitDll()

    }

FormClosing ser således ud:
private void frmMain_FormClosed(Object sender, FormClosingEventArgs e)
    {
      if (Application.MessageLoop)
      {
        MessageBox.Show("fjghjkfshg");
      }
      wpGrabDll.WPGrabCleanupDll();
    }

Besked boksen bliver vist, men
while(PeekMessage(&msg, (HWND) -1, WM_WPGRAB_EVT, WM_WPGRAB_EVT, PM_REMOVE) != 0), returnere ingen beskeder.

Hvis jeg placere WPGrabCleanupDll umildbart efter WPGrabInitDll(), så virker det fint, så de må værre noget med hvornår besked køen lukkes!?!

Nogen ideer?
Avatar billede rrm Nybegynder
08. oktober 2008 - 22:38 #1
Det skal nævnes at der bliver postet ca 3 beskeder via wpGrabDll.WPGrabSubmitJob("http://localhost/index.html", null) funktionen... Disse bliver sendt asynkront...