Avatar billede martinsorensen Nybegynder
07. oktober 2008 - 22:48 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

OnClick billede.

Jeg har et billede som jeg gerne vil kunne lave en onClick action på. er dette muligt og, hvordan kan dette gøres?
Det skal være sådan at når jeg trykker på en knap kaldes en metode som så gør noget...

Mvh

Martin
Avatar billede Syska Mester
07. oktober 2008 - 22:53 #1
win eller web ?

For begge kan lade sig gøre ...
Avatar billede martinsorensen Nybegynder
07. oktober 2008 - 22:54 #2
web, undskyld. Skulle jeg selvfølgelig have skrevet.
Avatar billede Syska Mester
07. oktober 2008 - 22:58 #3
<asp:TextBox ID="txtAllianceName" runat="server" Text="name" onclick="java script:if(this.value == 'name'){this.value=''};" />

Det burde virke ..

// ouT
Avatar billede w13 Novice
07. oktober 2008 - 22:58 #4
"java script:" har dog ingen effekt og kan lige så godt udelades.
Avatar billede Syska Mester
07. oktober 2008 - 23:02 #5
Og her skulle det andet svar så være ...

<asp:ImageButton ID="ImageButton1" runat="server" ImageUrl="image.png" onclick="ImageButton1_Click" />

// ouT
Avatar billede Syska Mester
07. oktober 2008 - 23:03 #6
Ingen effekt, korrekt, men så er spørger ikke i tvivl om hvad vi snakker om når jeg bruger Server Controls i asp.net
Avatar billede w13 Novice
07. oktober 2008 - 23:14 #7
Ja, ok.

Et andet forslag til din onclick (som jeg godt ved, ikke vedrører spørgeren) kunne være at bruge if(this.value==this.defaultValue) i stedet, så man ikke behøver at skrive "name" to steder. =)

defaultValue indeholder det, som Text indeholdt fra start.
Avatar billede Syska Mester
07. oktober 2008 - 23:19 #8
ohhh, nice ... kendte jeg faktisk ikke ...

Det svar var til et andet som martinsorensen også havde stillet herinde, i et andet spm
Avatar billede thesurfer Nybegynder
07. oktober 2008 - 23:22 #9
Normalt bruger man onfocus, hvilket fjerner "name" så man kan begynde at skrive, og onblur, hvilket indsætter "name" hvis man ikke har skrevet noget..
Avatar billede w13 Novice
07. oktober 2008 - 23:24 #10
Ja, med onfocus tages også højde for, at man f.eks. tabber til feltet.