Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2008 - 14:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fjern post i database

Hej.
Jeg vil gerne have lavet sådan jeg kan fjerne posts fra min database ved at sætte et kryds i flere og så slette valgte.
Er der nogen der kan hjælpe mig med det?

Jeg laver følgende for at få skrevet alle posts ud fra databasen:

<%
Set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
strSQL = "SELECT * FROM posts where oversigt = '" & Session("Username") & "'"
strDSN = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source="&Server.MapPath("/db/mydb.mdb")
rs.Open strSQL, strDSN, 1

if not rs.eof then
do while not rs.eof
%>

<tr>
    <td><a href="rediger.asp?id=<%= rs("ID") %>"><%= rs("overskrift") %></A></td>

</tr>
<%
rs.movenext
loop
end if
%>
</table>
</BODY>
</HTML>
<%
rs.Close
Set rs = Nothing
%>
Avatar billede w13 Novice
07. oktober 2008 - 15:01 #1
Sætte et kryds? Mangler der så ikke en checkbox i koden? Men det er måske det, du søger hjælp til?

Start med:

<%
Set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
strSQL = "SELECT * FROM posts where oversigt = '" & Session("Username") & "'"
strDSN = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source="&Server.MapPath("/db/mydb.mdb")
rs.Open strSQL, strDSN, 1

if not rs.eof then
do while not rs.eof
%>

<tr>
    <td><input type="checkbox" name="deletepost"><a href="rediger.asp?id=<%= rs("ID") %>"><%= rs("overskrift") %></a></td>
</tr>
<%
rs.movenext
loop
end if
%>
</table>
</body>
</html>
<%
rs.Close
Set rs = Nothing
%>
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2008 - 15:10 #2
Det var det jeg søgte hjælp til, altså at få det til at fungerer sammen.. :-)
Tak for dit svar, prøver det lige af..
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2008 - 15:19 #3
Yes, det er sådan jeg gerne vil have det.. Så skal jeg bare have en knap som jeg kan trykke på når jeg har krydset dem af jeg vil slette? Er det ikke nødvendigt, eller hvordan fungerer dette her?
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2008 - 15:24 #4
Áltså så den opdaterer databasen.. :-)
Avatar billede w13 Novice
07. oktober 2008 - 17:36 #5
Det bliver nok noget i retning af dette så:

<form method="post" action="">
<%
Set rs=Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
Set Conn=Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open="Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source="&Server.Mappath("/db/mydb.mdb")

aDelete = Request.Querystring("deletepost")

If aDelete<>"" Then

  aDelete = aDelete.split(",")

  For i=0 To UBound(aDelete)

    Conn.Execute("DELETE FROM posts WHERE id = "&aDelete(i))

  Next

End If

Set rs = Conn.Execute("SELECT * FROM posts where oversigt = '" & Session("Username") & "'")

if not rs.eof then
do while not rs.eof
%>
<tr>
    <td><input type="checkbox" name="deletepost" value="<%=rs("id")%>"><a href="rediger.asp?id=<%= rs("ID") %>"><%= rs("overskrift") %></a></td>
</tr>
<%
rs.movenext
loop
end if
%>
</table>

<input type="submit" value="Slet valgte">

</form>

</body>
</html>
<%
rs.Close
Set rs = Nothing
%>