Avatar billede multipass Nybegynder
06. oktober 2008 - 22:54 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

udtræk til array fra mysql.

Har et spørgemål hvis man har nogle celler i en mysql database, er der ikke en smart måde at lave et udtræk til en array som ser sådan ud.

Array('celle1','celle2','celle3','celle4');

kan lave det på denne måde.

$result = mysql_query("select listetype from users WHERE name='hugo' ");

$array = array();

while ($row = mysql_fetch_array($result)) {

$array[]=$row;

}

Array('$array[0]['listetype']','$array[1]['listetype']','$array[2]['listetype']','$array[3]['listetype']');

men tænkte på om der ikke ville være en lettere måde. eller det er måden at gøre det på.
Avatar billede multipass Nybegynder
06. oktober 2008 - 22:55 #1
men problemet med denne fremgangs måde er, hvis der er variabel antal udtræk fra databasen.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. oktober 2008 - 22:57 #2
Din while-løkke er fin. Så kan du bruge en for-løkke til at løbe igennem arrayet bagefter. Kig fx på http://php.net/count
Avatar billede multipass Nybegynder
06. oktober 2008 - 23:29 #3
Så du vil sige det er måden at gøre det på ? men hvad så hvis ved en af mine udtræk jeg kun har 2 værdier, så vil min array jo komme til at se sådan ud.

Array('$array[0]['listetype']','$array[1]['listetype']','','');
Avatar billede multipass Nybegynder
06. oktober 2008 - 23:47 #4
$tael = count($array);

if ($tael == 1) {

Array('$array[0]['listetype']')

}

er det noget ala det du havde tænkt på ?
Avatar billede coderdk Praktikant
07. oktober 2008 - 08:43 #5
Uhm

$result = mysql_query("select listetype from users WHERE name='hugo' ");
$array = array();
while ($row = mysql_fetch_array($result)) {
  $array[]=$row['listetype'];
}

?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. oktober 2008 - 08:44 #6
Jeg har ikke tænkt så meget, for jeg kan ikke helt se hvad du vil opnå efter while-løkken. Kan du forklare det?
Avatar billede multipass Nybegynder
09. oktober 2008 - 18:19 #7
jamen det jeg gerne vil ha lavet er, mit ud træk fra min database, skal hives ud i en array, noget i denne stil

Array('celle1','cell2'......);

ved ikke om du forstår det.
Avatar billede coderdk Praktikant
09. oktober 2008 - 19:03 #8
Det er vel det, min kode fra 07/10-2008 08:43:59 gør?
Ellers må du forklare det bedre ;)
Avatar billede multipass Nybegynder
09. oktober 2008 - 23:24 #9
Jeps var det jeg mente, takker smid et svar.
Avatar billede coderdk Praktikant
09. oktober 2008 - 23:37 #10
hehe ok :)