Avatar billede testing Nybegynder
06. oktober 2008 - 22:26 Der er 5 kommentarer

Select celle i datagridview

Hey eksperter

Jeg har et DataGridview hvor jeg programatisk gerne vil vælge en celle.

Jeg bruger følgende kode:

DataGridview.SelectionMode = DataGridViewSelectionMode.CellSelect;

DataGridview.CurrentCell = DataGridview.Rows[e.RowIndex].Cells[3];

Men når koden bliver eksekveret bliver cellen under den ønskede valgt :(

Altså det er som om den tager e.RowIdex + 1..

Nogle der ved hvordan dette lille problem kan løses??
Avatar billede sph1nx Nybegynder
07. oktober 2008 - 11:04 #1
Lige for at være sikkert du ved godt at den første cell har nummer 0 ikke ?
Avatar billede testing Nybegynder
07. oktober 2008 - 12:25 #2
Ja, det er jeg klar over. Når jeg har indstatet noget i celle 0 vil jeg have den hopper til celle 3.... Men med den kode jeg har hopper den til celle 3 i næste row.
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2008 - 20:26 #3
Jeg går ud fra at din kode fyrer i en event-handler? Noget CellLeave eller noget?

Kommer fejlen ligegyldig hvordan du hopper videre?

(Læs: Vi skal bruge nogle flere detaljer :))
Avatar billede testing Nybegynder
07. oktober 2008 - 21:28 #4
Jeg fyrer den af ved CellEndEdit, har prøvet med CellLeave, der kommer en 'An unhandled exception of type 'System.StackOverflowException' occurred in mscorlib.dl' fejl.

Ved TAB sker der slet ikke noget, så det er kun ved ENTER at den hopper videre til næste række
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2008 - 20:35 #5
Jeg vil tro jeg har en ide til hvad der sker. DataGridViewet er specielt ved at det håndterer en del tastetryk i nogle 'hemmelige' funktioner som omgår de almindelige events.

Default behaviour for Enter er at den skal hoppe til cellen under den, du står i. Det er derfor dit e.RowIndex bliver en højere.

Se evt. denne faq for hvordan du kan lave om i håndteringen af Enter: http://www.windowsclient.net/Samples/Go%20To%20Market/DataGridView/DataGridView%20FAQ.doc