Avatar billede phuc69 Juniormester
06. oktober 2008 - 20:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Listbox hvordan går jeg til næste post

Jeg har en listbox jeg vil gerne have hjælp til hvordan jeg via en knap får til at finde den næste værdi listen og sende den til en anden tekstboks
Avatar billede xabdullahx Nybegynder
09. oktober 2008 - 16:20 #1
Den næste værdi?

kan du forklare lidt mere? har du markeret en item også vil finde den næste?
Avatar billede phuc69 Juniormester
09. oktober 2008 - 20:05 #2
nej ikke som sådan.Jeg har dog fundet en løsning jeg har lavet en tæller der fortæller mig hvor jeg er i listen og så henter jeg jo bare værdien der er en højere eller lavere. Dog er jeg så ramlet ind i et nyt problem. Jeg skal gerne vide hvor mange "linjer" der er i listen
Avatar billede tjacob Juniormester
12. oktober 2008 - 17:09 #3
Du behøver ikke en ekstern tæller:

Hvis vi antager din listbox hedder ListBox1:

  ListBox1.SelectedItem giver den aktuelt valgte post
  ListBox1.Items(ListBox1.SelectedIndex + 1) giver dig den næste
    (tjek at du ikke er nået til bunden)
  ListBox1.Items.Count giver dig antal poster

Vær opmærksom på at indexet er 0-baseret, dvs at første post har nummer 0, og sidste post har nummer -ListBox1.Items.Count -1
Avatar billede phuc69 Juniormester
13. oktober 2008 - 20:13 #4
Det var lige det jeg skulle bruge.

Smid et svar.
Avatar billede tjacob Juniormester
14. oktober 2008 - 07:25 #5
OK, -svar