Avatar billede eikhorsholm Nybegynder
06. oktober 2008 - 13:34 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Søg på flere ord i flere kolonner.

Jeg vil gerne lave en søgemaskine hvor jeg kan søge på en række ord!
For at der skal være et resultatet skal ALLE ordene findes i rækken i min tabel. Det betyder, at det ene ord gerne må kunne findes i en kolonne og et andet ord i en anden kolonne, tilsammen skal de alle dog blot være repræsenteret i rækken i tabellen.

Jeg har et helt almindeligt input-felt i HTML "search" og herefter har jeg prøvet med SQL-query'en:

$search = mysql_real_escape_string($_POST['search']);
$test_query = mysql_query("SELECT * FROM examples WHERE MATCH (title, description) AGAINST ('$search')") or die(mysql_error());

Men det virker ikke helt. Nogen idéer?
Avatar billede eikhorsholm Nybegynder
06. oktober 2008 - 18:39 #1
Hmm, måske skal det forklares lidt nærmere?

Hvis nu jeg har en tabel med kolonnerne title og description med indholdet:

1) test | bug
2) foo | bar
3) foo bar | test
4) test | foo

her er så resultaterne med søgeord(ene) som jeg ønsker queryen skal returnere:

test = row 1 and row 3 and row 4
test bug = row 1
foo bar = row 2 and row 3

Giver det mere mening?
Avatar billede eikhorsholm Nybegynder
16. oktober 2008 - 11:07 #2
Lukker