Avatar billede ladefoged Nybegynder
06. oktober 2008 - 11:00 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Udtryk i C5 Manipulation

Jeg sidder og er ved at lave en import til en lagerkalde, fra en csv fil.

Men jeg er ramt ind i det problem at, når jeg importere så henter C5 ikke selv yderligere informationer om de enkelte vare ud fra et varenummer.

Det vil sige at når jeg angiver et varenummer, så vil jeg gerne have C5 til selv at hente pris, varenavn osv. fra C5's egen database.

Jeg går ud fra det er noget man kan lave med en eller anden form for udtryk ved de felter det drejer sig om, når man er i Manipulations vinduet

Håber på der er nogen der kan hjælpe, da jeg har ret svært ved at finde noget ordenligt dokumentation til C5
Avatar billede up2nogood Nybegynder
06. oktober 2008 - 11:14 #1
Hejsa, du skal lave et direkte opslag for at få tingene hevet med.
Hvis din C5 er version 4.0 eller derunder skal du bruge følgende opslag:
LagKart[VareIdx, Varenummer].Varenavn1
LagKart[VareIdx, Varenummer].Kostpris
osv...

Du slår altså op med en værdi du kender <Varenummer>, og finder ud fra index i det fremmede kartotek det felt du skal bruge...
Avatar billede ladefoged Nybegynder
06. oktober 2008 - 11:32 #2
Jeg har prøvet efter bedste formåen at sætte LagKart[VareIdx, Varenummer].Varenavn1 ind, men det giver fejl.

Se http://servernot.dk/eks/screen1.JPG

Jeg går ud fra det var noget i den stil du mente, men jeg skal hvis lige have lidt mere hjælp inden det virker.

OBS! Jeg har C5 version 4.2.0.256 som køre på en sql database.
Avatar billede up2nogood Nybegynder
06. oktober 2008 - 13:47 #3
Ahh nej aldrig et direkte varenummer ind, det holder jo kun på 1 linje.
Desuden kan jeg se du kører version 4.2 (2008), hvor tabel og feltnavne er engelske.
Så i stedet sætter du følgende ind: InvenTable[ItemIdx, ItemNumber].ItemName1
Avatar billede ladefoged Nybegynder
06. oktober 2008 - 15:00 #4
Hehe, nej ved godt man ikke skal putte varenummeret direkte ind, var mere for at vise dig hvad jeg gjore så du skulle hjælpe mig, og fortælle mig om jeg var på vej i den rigtige retning.

Nå men jeg er kommet så langt at jeg har følgende skærmbillede http://servernot.dk/eks/screen2.gif

Det eneste jeg mangler før jeg er helt tilfreds, er datoen, i mit hoved burde der være en funktion noget ala "NOW()" som giver den aktuelle dato (findes der en dokumentation et sted på nettet på de indbyggede funktioner?).

Sig endelig til hvis du undre dig over noget i min opsætning, da du nok har bare lidt flere erfaringer inden for C5 end jeg har :)
Avatar billede up2nogood Nybegynder
06. oktober 2008 - 15:04 #5
Det ser umiddelbart fornuftigt ud.
Datoen kan du få via &Systemdate eller bruge Today() - du var ikke helt på vildspor med Now() :o)
Avatar billede ladefoged Nybegynder
06. oktober 2008 - 15:16 #6
Super, så fik jeg det til at virke, eller rettere og sagt, du fik det til at virke, vil du ikke lige smide et svar, så skal du få dine velfortjente point.

Rigtig mange tak for hjælpen
Avatar billede up2nogood Nybegynder
06. oktober 2008 - 15:20 #7
Glad for at du har fået det til at ringe...
Avatar billede jasman Nybegynder
06. oktober 2008 - 15:33 #8
Ladefoged ? As in Henrik Ladefoged ?