Avatar billede dk_akj Nybegynder
06. oktober 2008 - 10:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Dynamisk "udkommentere" kode i asp.net (wss)

Hej,

I asp har jeg ofte benyttet mig af at følgende for at styre om en kontrol skal vises.
visible=<%=bSynlig%>
Ligeledes har jeg brugt
<%
    a = something....
    if a > 2 then
%>
        Dette er en test
<%
    end if
%>

Hvordan gør man det i asp.net (wss) ?

Jeg vil i nogle tilfælde gerne gemme dette:
            <tr>
                        <td width="190px" valign="top" class="ms-formlabel">
                            <H3 class="ms-standardheader">
                                <nobr>colA</nobr>
                            </H3>
                        </td>
                        <td width="400px" valign="top" class="ms-formbody">
                            <SharePoint:FormField visible="false" runat="server" id="ff2{$Pos}" ControlMode="New" FieldName="colA" __designer:bind="{ddwrt:DataBind('i',concat('ff2',$Pos),'Value','ValueChanged','ID',ddwrt:EscapeDelims(string(@ID)),'@colA')}"/>
                            <SharePoint:FieldDescription runat="server" id="ff2description{$Pos}" FieldName="colA" ControlMode="New" Visible="false"/>
                        </td>
                    </tr>

//akj
Avatar billede 2c Nybegynder
06. oktober 2008 - 10:27 #1
I teorien kan du godt gøre det på samme måde.

Vedr en kontrol. Så kan du gøre det i selve koden:
kontrolnavn.visible= false;

Så slipper du for <%%> tingene.

Det med at gemme en <tr> kan du godt gøre på samme måde som i ASP.

Altså som du viser:
<%
    a = something....
    if a > 2 then
%>
        <tr></tr>
<%
    end if
%>
Avatar billede dk_akj Nybegynder
06. oktober 2008 - 11:55 #2
Aarrghh, det er jo så simpelt at det er direkte pinligt :-)
Så simpelt at jeg ikke engang havde overvejet det.

Lægger du et svar ?

Tak for hjælpen
//akj
Avatar billede 2c Nybegynder
06. oktober 2008 - 12:53 #3
Ok :-)
Avatar billede dk_akj Nybegynder
06. oktober 2008 - 13:22 #4
Hmm, når man indsætter det i den wss genererede kode giver det problemer:
Parser Error
Description: An error occurred during the parsing of a resource required to service this request. Please review the following specific parse error details and modify your source file appropriately.

Parser Error Message: The 'XSL' property of 'WebPartPages:DataFormWebPart' does not allow child objects.

Source Error:

Line 132:                        </td>
Line 133:                        <td width="400px" valign="top" class="ms-formbody">
Line 134:                            <SharePoint:FormField visible="<%=bVisible%>" runat="server" id="ff2{$Pos}" ControlMode="New" FieldName="colA" __designer:bind="{ddwrt:DataBind('i',concat('ff2',$Pos),'Value','ValueChanged','ID',ddwrt:EscapeDelims(string(@ID)),'@colA')}"/>
Line 135:                            <SharePoint:FieldDescription runat="server" id="ff2description{$Pos}" FieldName="colA" ControlMode="New"/>
Line 136:                        </td>

Source File: /Test/Lists/akjtest3/NewForm.aspx    Line: 134

Den kan ikke lide <%=bVisible%>"

Nogen idéer ?

//akj
Avatar billede 2c Nybegynder
06. oktober 2008 - 13:31 #5
Nej ikke rigtigt. Har lidt svært ved at overskue det.

Virker det hvis du bare sætter visible til true eller false direkte?

Ellers kunne du også se om du kunne sætte den synlig i noget kode serverside, som f.eks.:

<%
bVisible = false;
dinsharepointkontrolnavnellernoget.visible= bVisible ;

eller noget i den stil.
%>