Avatar billede martinsorensen Nybegynder
05. oktober 2008 - 20:26 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Create table med primary key.

Hej eksperter.

Jeg vil gerne oprette et table med en primare key id som tæller en op hver gang der oprettes en row. Jeg har prøvet:

SqlCommand cmd = new SqlCommand("CREATE TABLE famcal_test(id int(4) not null, name varchar(50), start varchar(50), end varchar(50), primary key(id))", con);

Jeg får fejlen:

Incorrect syntax near the keyword 'end'.

Er der nogle som kan sige mig hvad syntaxen er? Jeg bruger MSSQL.

Mvh

Martin Sørensen
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. oktober 2008 - 20:30 #1
Prøv at skrive:  [end]
Det er nok et reserveret ord. Eller vælg et andet ;)
Avatar billede martinsorensen Nybegynder
05. oktober 2008 - 20:35 #2
Du havde ret :o) tak.

Kan du også svare på hvordan jeg laver "id" til en ID colum?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. oktober 2008 - 20:43 #3
ID column? Identity (autoincrement)?
Avatar billede HenrikSjang Nybegynder
05. oktober 2008 - 20:44 #4
Du skal tilføje nøgleordet IDENTITY(1,1)ud for id-kolonnen for at kolonnen automatisk starter med værdien 1, og stiger med 1 for hver ny række.

id IDENTITY(1,1)...
Avatar billede martinsorensen Nybegynder
05. oktober 2008 - 20:44 #5
Fandt selv ud af det med identity. :o)

smid et svar for det andet.

Jeg løste det på følgende måde.

SqlCommand cmd = new SqlCommand("CREATE TABLE famcal_" + TextBox1.Text + " (id integer IDENTITY (1, 1) not null, name varchar(50), start varchar(50), [end] varchar(50), primary key(id))", con);
Avatar billede martinsorensen Nybegynder
05. oktober 2008 - 20:45 #6
du nåede det lige ;o) tusind tak for hjælpen smid et svar.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. oktober 2008 - 20:56 #7
Nej tak, samler ikke på point. Svar selv, accepter dit eget svar. Var ellers lige ved at sende dig: http://www.finddetselv.net/search?q=create+table+identitiy&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:da:official&client=firefox-a
Avatar billede martinsorensen Nybegynder
06. oktober 2008 - 00:46 #8
kk