Avatar billede chriz7913 Nybegynder
05. oktober 2008 - 14:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fejl i min mysql sætning?

Hej, den kommer med fejl når jeg udskriver denne sætning, er der nogle der kan finde fejlen, har prøvet at vende og dreje den men kan ik selv finde fejlen:

$visfavor = mysql_query("SELECT id, brugerid, favoritid, (SELECT id, navn FROM drinks WHERE id=favoritid) AS navn, kategori FROM favoritter WHERE brugerid='".$id."' AND kategori='1'") or die (mysql_error());
$visfavora = mysql_num_rows($visfavor);$visfavor = mysql_fetch_array($visfavor);
Avatar billede leif Seniormester
05. oktober 2008 - 14:44 #1
Hvad med at skrive den fejl du får i stedet for at vi skal gætte ?
Avatar billede w13 Novice
05. oktober 2008 - 14:50 #2
Ja, fejlmeddelelsen fortæller dig jo, hvad der er galt, så den skal selvfølgelig bruges...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. oktober 2008 - 15:50 #3
Det giver ikke meget mening at hente 2 felter og give dem eet navn:

(SELECT id, navn FROM drinks WHERE id=favoritid) AS navn
Avatar billede chriz7913 Nybegynder
05. oktober 2008 - 18:27 #4
Når ja, mange tak erikjakobsen; læg et svar :)
Til jer andre var fejlmeddelsen:
Operand should contain 1 column(s)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. oktober 2008 - 20:25 #5
;) Jeg samler slet ikke på point, tak. Det er bare sjovt at finde (andres) fejl.
Avatar billede chriz7913 Nybegynder
05. oktober 2008 - 22:51 #6
Nå okay, men mange tusing tak igen :D