Avatar billede b_ball Nybegynder
05. oktober 2008 - 14:37 Der er 5 kommentarer

Indsæt værdi i form fra andet fomæne

Jeg sidder og roder med en for sjov service jeg gerne vil lave, og her skal det være muligt at lave en popup fra domæneA.dk som åbner noget indhold fra domæneB.dk. I denne popup skal der komme en række indhold også skal man kunne trykke på en knap også bliver dette indhold sat ind i en form på domæneA.dk.

Jeg kan sagtens få det til at virke når det er på samme domæne. Dvs domæneA.dk har en formular som åbner en popup som ligger på samme domæne, men jeg kan ikke få det til at virke på kryds af andre domæner. her er min kode:

form.html
<form name="test" method="post" action="">
    <textarea name="rep"></textarea>
    <a onclick="window.open('http://domæneB.dk/pop.html','Window1','menubar=no,width=430,height=360,toolbar=no');">Test</a>
</form>

pop.html (på domæneB.dk)
<a onclick="opener.document.test.rep.value += ':-)';">Test</a>

Nogen der har en idé til hvordan dette kan komme til at fungere?
Avatar billede w13 Novice
05. oktober 2008 - 14:44 #1
Du kan ikke scripte på tværs af domæner desværre.
Avatar billede b_ball Nybegynder
05. oktober 2008 - 14:55 #2
Argh for fanden, det var da provokerende ;) også det jeg frygtede.

Så må jeg bare finde en anden løsning på det:D
Avatar billede softspot Forsker
05. oktober 2008 - 17:54 #3
Hvad nu hvis du bruger url'en til at scripte lidt igennem. Du kan, såvidt jeg ved, udføre kode på den aktuelle side ved hjælp af "java script:", så mon ikke det kan lade sig gøre, hvis du har en handle til det vindue du vil scripte til...?

Eksempel (utestet):

<a onclick="opener.window.location.href='java script:document.test.rep.value += \':-)\'';">Test</a>
Avatar billede w13 Novice
05. oktober 2008 - 18:11 #4
Det mener jeg stadig, er slået fra desværre.
Avatar billede softspot Forsker
05. oktober 2008 - 19:14 #5
Det er også korrekt (jeg har lige testet det - jeg er dog ikke helt sikker på om jeg har testet det rigtigt :$).