Avatar billede zeroxdk Nybegynder
05. oktober 2008 - 13:14 Der er 2 kommentarer

Hent billede fra URL + Multi-upload

Hej jeg har følgende script der kan uploade en fil af gangen, jeg ønsker at tilføje/ændre 2 ting ved det, jeg ønsker mulighed for at uploade flere end 1 fil (multi-upload) maks 3 filer, og så ønsker jeg mulighed for upload via URL. Jeg ønsker ved multi-upload at billederne kan vises på samme side (altså optil 3 uploadede billeder), ligesom det sker nu bare med det ene uploaded billede.

Nuværende PHP kode:
<?
if(isset($_GET['billede'])){
$img = $_GET['billede'];
if(!file_exists("$img")){
echo "<meta http-equiv='refresh' content='4; URL=index.php'>";
include("er1.html");
}
else{
include("comp.php");
}
}else{
if(isset($_POST['upload'])) {
$uploaddir = "$graffol";
$maxfilesize = $rozmiar_bt;
$filename = $_FILES['file']['name'];
$filename = strtolower($filename);
$filename = str_replace(" ","_",$filename);
$filesize = $_FILES['file']['size'];
$filetmpname = $_FILES['file']['tmp_name'];
$filetype = substr($filename, -4, 4);
@getimagesize($_FILES['file']['tmp_name']) or die(include("er3.html"));

if($filename) {
$error = 0;
if(($filesize > $maxfilesize) || ($filesize == 0)){
$error = 1;
include("er2.html");
}
else {
$time = time();
$filename_new = $time.$filename;
$upload = move_uploaded_file($filetmpname, "$uploaddir$filename_new");
if($upload) {
echo "<meta http-equiv='refresh' content='2; URL=?billede=$uploaddir$filename_new' />";
include("load.html");
}
else {
include("er3.html");
}
}else {
include("er4.html");
}
else{
?>

Jeg har allerede scriptet til at få et billede kopieret fra URL, men ka ik få det til at virke...:
// definer tilladte tiltyper
define('ALLOWED_FILENAMES', 'jpg|jpeg|gif|png');
// definer hvor det skal smides hen
define('IMAGE_DIR', '/path/to/image/dir');

// check against a regexp for an actual http url and for a valid filename, also extract that filename using a submatch (see PHP's regexp docs to understand this)
if(!preg_match('#^http://.*([^/]+\.('.ALLOWED_FILENAMES.'))$#', $_POST['img_url'], $m)) {
  die('Invalid url given');
}

// prøv at hente billedet
if(!$img = file_get_contents($_POST['img_url'])) {
  die('Getting that file failed');
}

// prøv at gemme billedet
if(!file_put_contents(IMAGE_DIR.'/'.$m[1], $img)) {
  die('Writing the file failed');

Så jeg mangler altså en ændring af mit nuværende script så det kan håndtere multiupload, og at "kopier billede fra URL" scriptet kommer til at virke, håber at i forstår...
Avatar billede zeroxdk Nybegynder
05. oktober 2008 - 13:21 #1
Her er min FORM; (hvis det kunne hjælpe):
<form enctype="multipart/form-data" action="index.php" method="post">
                                  <input name="file" size="30" type="file" />
<input name="upload" type="submit" class="asd" value="Upload" />
</form>
Avatar billede mcardle Nybegynder
06. oktober 2008 - 22:15 #2
Du kan ikke uploade flere billeder på samme tid. Du kan lave nogle usynlige <input type="file" /> og så indsætte flere, men det er ikke muligt at vælge flere filer i popupboksen. Du kan i .NET og du kan bygge noget i flash eller et input, hvor man vælger, hvor mange man vil uploade.

//mcardle