Avatar billede killerdane Nybegynder
05. oktober 2008 - 13:09 Der er 8 kommentarer

mærkelige genveje

Hej alle.

Pludselig er alle mine skrivebordsgenveje lave spejlvendte. Altså hakket i halve og så byttet om. Med andro ord er den sidste halvdel af e'et i explorer-genvejen flyttet forrest, Jeg véd det lyder mystisk, og jeg har ved gud heller aldrig set noget lignende.
Genvejene virker fint, men det irriterer øjnene.
Er der et bud på hvordan man får den "normal" igen?

v.h.

Tom
Avatar billede killerdane Nybegynder
05. oktober 2008 - 13:11 #1
Det gælder iøvrigt også de andre genveje. også i start-menuen
Avatar billede haverslev Novice
05. oktober 2008 - 13:20 #2
Prøv først at gå i stifinder, klik på Funktioner, klik på Mappeindstillinger, klik på faneblad Vis og Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper". - Anvend/OK

Find derefter filen  ved at navigere ned til den via streng
(skift evt. C ud med det drev du bruger/har Documents and Settings på)
C:\Documents and Settings\DIT BRUGERNAVN\Lokale indstillinger\Application Data

Find  IconCache.db filen og H-klik på den og vælg slet.
Genstart pc`en og filen skulle nu gendanne sig selv - og forhåbenlig med de korrekte ikoner :-)

Hvis ikke filen IconCache.db bliver gendannet.
Så prøv lige at genstarte i fejlsikret tilstand - tryk på F8 under opstart
Herved frigives filen og den skulle gendannes igen, ved en normal opstart efterfølgende
Avatar billede killerdane Nybegynder
05. oktober 2008 - 13:39 #3
that did the trick:-) fantastisk hvor nemt det kan være, når man ved hvordan:-)
Avatar billede killerdane Nybegynder
05. oktober 2008 - 13:41 #4
hvordan får jeg givet dig de 30 point? jeg har det med at glemme det:-)
Avatar billede haverslev Novice
05. oktober 2008 - 13:46 #5
Ja, godt det virkede :-)
Ang. points osv:
Ved at jeg lægger et svar og du markere mit navn i venstre side og derefter klikker på acceptere svar
Avatar billede haverslev Novice
05. oktober 2008 - 16:30 #6
Avatar billede killerdane Nybegynder
05. oktober 2008 - 16:44 #7
Jeg er godt klar over der hænger tråde. Men flere ordnede jeg selv, og formodede at tråden blev lukket automatisk?
hvis ikke må du guide mig i hvordan jeg får ryddet op:-)