Avatar billede aze Nybegynder
26. juni 2001 - 18:46 Der er 8 kommentarer

Orange Adsl + ZyWall 10 + Switch

Er der nogle der ved ????? Hvordan man kan slippe for
VPN forbindelsen, så man bare logger på via LAN ????
Da Orange... åbenbart synes man KUN kan være på med OOO1 maskine ad gangen :-(
Jeg har Alcatel Lan Modem - ZyWall 10 - Switch - 3 maskiner der alle køre Win2000.....Og jeg syntes godt nok det driller en HEL DEL!!!!!!!!
På et tidspunkt fik jeg den ene maskine på :-) Via ZyWall\'en og VPN. Men så fik jeg rodede for meget rundt i Wan og LAn settings i ZyWall\'en :-(((((
DHCP,DNS,WAN,LAN,ISP,GATEWAY,TCP/IP,PPTP, osv den der ZyWall kan godt nok sættes op på MANGE måder !!!!
Men hvordan deler man så den Forbin... Det virker IKKE og dele den som i \"gamle dage\" da det var ISDN.......
Eller, skal man OGSÅ ind i Modemet og sætte nogle Extra ting op til at ??????
Jeg kan godt bruge begge maskiner på nettet bare IKKE
samtidig og KUN via VPN forbin..... så det duer IKKE i længden, da man skal kunne gå på nettet fra ALLE Pc\'er.

Nå men hvis der er nogle der har nogle RIGTIG god råd
så er der MANGE point\'s at hente!!!! Hvis det Hele skulle går op i en højre enhed.............

Avatar billede nuki Nybegynder
26. juni 2001 - 18:50 #1
JEg ved ikke lige hva du skal gøre men du vil sikkert finde noget omkring dette på www.net-faq.dk dette er et rigtig godt sted.

-Nuki

Håber du kan bruge det.
Avatar billede snowball Novice
26. juni 2001 - 19:22 #2
Nuki: Kan du ikke skrive noget mere konkret i stedet for bare at håbe på og få nogle lette point ved at linke til www.net-faq.dk hver gang du ser et spørgsmål om netværk !? ;)

Snowball
Avatar billede nuki Nybegynder
26. juni 2001 - 19:25 #3
Jeg elsker den side!!!
Avatar billede snowball Novice
26. juni 2001 - 19:28 #4
Den er ganske udemærket, men den løser altså ikke helt så mange problemer som du gerne vil ha\' den til :)

Snowball
Avatar billede langben Nybegynder
27. juni 2001 - 00:20 #5
Eftersom hardwaren fra Orange er et modem (og derfor ikke kan uddele ip-adresser ligesom en router) kan du ikke have flere pc\'ere på nettet samtidigt uden at bruge en softwareløsning - brug derfor en af computerne som server. Dette kræver to netkort i maskinen, det ene forbindes til alcatel modemet, det andet til switchen. Installer derefter et proxyserverprogram - f.eks analog proxy fra www.analogx.com. Så burde du kunne få det til at virke. Held og lykke med det :-)
Avatar billede timbreuning Nybegynder
25. juli 2001 - 11:50 #6
Drop al det med proxyer. Ca. uge 34-35 kommer Orange med en router. Så slipper du for at rode med programmer.
Avatar billede preben.m Nybegynder
20. oktober 2001 - 12:43 #7
Jeg har svært ved at forstå hvad du mener med spørsmålet men, jeg vil prøve alligevæl

Til spørgsmålet om flere brugere på en Zywall

>>Har du Sat din NAT op til single user account.

TIL VPN ??
>>VPN Softwaren fra Zyxel er kun netop ved at frigives, det er muligt at have to routes ud af zywallen en til VPN forbindelsen og en til internetforbindelsen

hvis Orange spærre på din MAC addresse kan du spoofing
Avatar billede preben.m Nybegynder
20. oktober 2001 - 12:47 #8
jeg mener bruge spoofing, Zyxel har en ganske udmærket slutbruger support du kan finde telefon nr. på www.zyxel.dk der er desværre kun telefontid for slutbrugere mellem 10-14, men de har styr på det.