Avatar billede larsbachmanndk Nybegynder
04. oktober 2008 - 13:14 Der er 1 løsning

Dato og ASP?

Jeg er håbløs til datoer i ASP/access.
Jeg er i gang med et lille projekt, hvor man kan oprette en annonce. Når den er oprettet, skal den være låst i 24 timer.

Efter 24 timer, kan brugerene så redigere/overskrive annoncen.

Jeg har en side hvor der bliver vist 24 annoncer. Og jeg skal så finde ud af om annoncen er ældre eller yngre end 24 timer.

Så kort sagt, så når man opretter en annonce, tilføjer den now()+1 i databassen, og når jeg udskriver annoncerne, så noget ala:

If Dbdato < now() then
ok
else
nope
end if

Problemet er bare at når jeg udskriver now() så viser den dansk dato (4-10-2008 13:05:40), men i databasen står der (10-04-2008 13:05:4).

Hvordan vil i løse dette?
På forhånd tak.
Avatar billede larsbachmanndk Nybegynder
04. oktober 2008 - 13:38 #1
Hmmm.. Istedet for at døje med at lave dansk dato, så har jeg bare valgt at lave alle datoer engelske. Datoerne skal jo alligevel ikke vises, men bare bruges til at tjekke om annoncen måtte overskrives.