Avatar billede naebet Nybegynder
04. oktober 2008 - 11:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Arrays skal sættes ind i MYSQL tbl

Hej

Har en lille udfordring med at få sat flere arrays ind i en tabel
jeg har en form der sender navn, højde og vægt for flere på samme tid (variere fra gang til gang).

det vil jeg gerne have sat ind i en tbl i 1 hug. men hvordan

har følgende
?>
$h= $_REQUEST["h"];//højde
$name= $_REQUEST['name'];
$v= $_REQUEST['v']; //vægt
include '../connect_stat.php';
foreach ($h as $value) {

$sql_stat = "INSERT INTO tbl (navn, h, v) VALUES ('$value', '??', '??')";
$result_stat = mysql_query($sql_stat);
}
?>
?? hvordan får jeg de andre værdier ud af arrayet og ind i tbl?
Avatar billede showsource Seniormester
04. oktober 2008 - 11:34 #1
For at lave et array til en streng kan du

$h = implode("", $h);

Men det lyder som om du bør ændre din tabel opbygning ?
Avatar billede naebet Nybegynder
04. oktober 2008 - 11:52 #2
hvis jeg laver det til en streng har jeg 3 strenge med 1 med højde 1 med navn ... hvordan får jeg så sat ole sammen med 120 cm og 100kg?

Tabelstrukturene er vel ok vil gerne have et felt med navn 1 med højde etc. eller?
Avatar billede jakobdo Ekspert
04. oktober 2008 - 11:55 #3
Hvis du vil indsætte flere adgangen.
Kan du enten lave:

$sql_stat = "INSERT INTO tbl (navn, h, v) VALUES ('$value', '??', '??'),('$value', '??', '??'),('$value', '??', '??'),('$value', '??', '??'),('$value', '??', '??')";

osv...
Eller kalde INSERT INTO flere gange.
Det nemmeste er nok at kalde INSERT flere gange.

Test f.eks.:

<?php
$h= $_REQUEST['h'];//højde
$name= $_REQUEST['name'];
$v= $_REQUEST['v']; //vægt
include '../connect_stat.php';
foreach($h as $key => $value) {
    $sql_stat = "INSERT INTO tbl (navn, h, v) VALUES ('$name[$key]', '$value', '$v[$key]')";
    $result_stat = mysql_query($sql_stat);
}
?>
Avatar billede naebet Nybegynder
04. oktober 2008 - 12:06 #4
perfekt smider du et svar?
Avatar billede jakobdo Ekspert
04. oktober 2008 - 12:15 #5
Svar!
Avatar billede jakobdo Ekspert
20. oktober 2008 - 21:54 #6
takker for point.