Avatar billede el_fredo Praktikant
03. oktober 2008 - 10:46 Der er 1 løsning

Hjælp til Help - C# CodeBehind

Hej eksperter.
Jeg har benyttet WinCHM til at generere en hjælpe-fil. Den kan jeg sagtens slå op i ved fx at skrive:

System.Windows.Forms.Help.ShowHelp(null, "HelpFile.chm", HelpNavigator.Topic, "Indstillinger.htm");

Så åbnes "HelpFile.chm" på siden "Indstillinger".

Mit problem er at jeg ikke kan benytte .chm filen, eftersom det er et web-baseret system, og hjælpen skal vises i en browser. Jeg kan godt få hjælpen vist på følgende måde:

string helpLocation = "Web/index.htm";

ScriptManager.RegisterClientScriptBlock(Page, typeof(string), "HelpKey", "window.open('" + helpLocation + "');", true);

Ovenstående virker fint og hjælpen åbnes i en ny tab på siden "index.htm". Men hvis brugeren trykker på "Hjælp" knappen på en anden side, fx "Indstillinger" så vil jeg gerne have at hjælpen også åbner op på den relevante side.

Hvordan kan jeg få min hjælp-fil til at åbne på denne side? I addresse-linien skifter navnet ikke når jeg selv trykker rundt, desværre.
Avatar billede el_fredo Praktikant
03. oktober 2008 - 11:22 #1
Nå, jeg fik løst problemet.
Det var blot at sætte "?page=Indstillinger.htm" i enden på "Web/index.htm", så når der står:

string helpLocation = "Web/index.htm?page=Indstillinger.htm" så åbnes Indstillinger-siden automatisk.