Avatar billede hitman3k Nybegynder
03. oktober 2008 - 07:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

opret poster efter tal i e felt

hej E.

Håber i forstår min titel..

det jeg er ude efter det er noget kode der kan oprette X antal poster ud fra hvor højt et tal der står i et felt....

den kode jeg vil bruge til at oprette posten med er:
DoCmd.RunSQL "INSERT INTO Tabel ([felt], [felt2]) Values (felt, felt2)"

Håber der er en som kan hjælpe...
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
03. oktober 2008 - 07:22 #1
Kald funktionen med det antal record du ønsker.
Skal værdier hentes fra andre felter er sagen straks en anden.

Public Function fhpRecords_Create(intRecords As Integer) As Integer
' -----------------------------------------------------------------------------------
' Purpose    : Create records in a table
' Parameters :
' Returns    : Integer
' Created    : 03-10-2008
' Modified  :
' Remarks    :
' -----------------------------------------------------------------------------------
On Error GoTo Error_fhpRecords_Create
  Dim intCounter As Integer
  Dim strSQL_Output As String

  DoCmd.SetWarnings False
  For intCounter = 1 To intRecords
    strSQL_Output = "INSERT INTO tblTemp( fldFelt_1, fldFelt_2) " & _
                    "SELECT 'Værdi" & Str(intCounter) & "', 'Værdi" & Str(intCounter) & "'"
Debug.Print strSQL_Output
    DoCmd.RunSQL strSQL_Output
  Next intCounter

Exit_fhpRecords_Create:
  DoCmd.SetWarnings True
  Exit Function

Error_fhpRecords_Create:
  fhpRecords_Create = -32768
  Select Case Err.Number
    Case 3021
    Case 2501
    Case Is < 0
    Case Else
      MsgBox Err.Number & ": " & Err.Description, vbOKOnly + vbCritical, "Error in procedure 'fhpRecords_Create'"
  End Select
  Resume Exit_fhpRecords_Create

End Function
Avatar billede mugs Novice
03. oktober 2008 - 07:33 #2
Dim VARa As Long, VARb As Long
VARa = Me.Tekst28
VARb = 1
DoCmd.SetWarnings False
Do Until VARb = VARa
DoCmd.RunSQL "INSERT INTO Tabel ([felt], [felt2]) Values (felt, felt2)"
VARb = VARb + 1
Loop
DoCmd.SetWarnings True
MsgBox "Funktionen er udført."

Hvor Tekst28 indeholder den værdi der bestemmer hvor mange gange lækken skal gennemløbes og dermed hvor mange poster der skal tilføjes.
Avatar billede hitman3k Nybegynder
03. oktober 2008 - 12:01 #3
mugs...

jeg kan ikke få den til at virke jeg får en fejl.

noget med:

der opstod et problem, mens microsoft office access kommunikerede med OLE-serveren eller activeX-objektet.

det var netop det som du kom med jeg skulle bruge...
Avatar billede hitman3k Nybegynder
03. oktober 2008 - 12:06 #4
Nå jeg fik det til at virke
Avatar billede mugs Novice
03. oktober 2008 - 13:28 #5
Tak for point - Jeg tror ikke fejlen havde noget med koden at gøre. Hvad gjorde du?
Avatar billede hitman3k Nybegynder
03. oktober 2008 - 15:36 #6
hmmm. ja der var ikke noget med koden. jeg teste om det var koden ved at lave en ny DB for at teste og der virke den.. sååå :D