Avatar billede hlt Juniormester
02. oktober 2008 - 22:03 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Slet via gridview

Hej,
Jeg sidder med et lille problem med at slette en post via et gridview. Jeg kan sagtens opdatere via gridview'et, men når jeg forsøger at slette en post, får jeg denne fejl:
Must declare the scalar variable "@id".

Men jeg kan simpelhen ikke se hvad der går galt. Måske er der nogen der lige kan finde fejlen.

Koden er som nedenfor:
<asp:GridView ID="GridView1" runat="server" DataSourceID="SqlDataSource1" DataKeyNames="id"
        autogeneratecolumns="false"
        >
    <Columns>

        <asp:CommandField ShowEditButton="True"
        ShowDeleteButton="true"
        />
        <asp:BoundField DataField="id" HeaderText="ID" />
        <asp:BoundField DataField="companyName" HeaderText="Firma navn" />
        <asp:BoundField DataField="companyID" HeaderText="Firma ID" />
        <asp:BoundField DataField="headline" HeaderText="Overskrift" />
        <asp:BoundField DataField="ad_text" HeaderText="indhold" />
        <asp:BoundField DataField="ad_url" HeaderText="Reklame sti" />
    </Columns>
</asp:GridView>
<asp:SqlDataSource ID="SqlDataSource1" runat="server"

    ConnectionString="<%$ ConnectionStrings:adsConnectionString %>"
    SelectCommand="SELECT [id],[companyname],[companyID],[headline],[ad_text],[ad_url] FROM advertising"
    UpdateCommand="UPDATE advertising SET headline =@headline, ad_text =@ad_text, ad_url = @ad_url WHERE id=@id"
    Deletecommand="DELETE advertising WHERE id=@id"
    >
</asp:SqlDataSource>
Avatar billede hlt Juniormester
02. oktober 2008 - 23:09 #1
Fandt fejlen. Der manglede simpelhen denne sætning i SQL datasourcen:
DeleteCommandType="Text"
Avatar billede hlt Juniormester
02. oktober 2008 - 23:12 #2
Lukker