Avatar billede swordfish0711 Nybegynder
02. oktober 2008 - 17:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

flashknap skal skifte side OG skifte billede

Hej

Jeg har en side der er del i to frames (altså 2 sider faktisk), vi kan for nemheds skyld lige navngive dem til: frame1 og frame2. Jeg har så lavet to flashknapper i frame1. Når jeg trykker på den ene knap, så skiftes siden frame2, sådan som den skal. Men jeg har et billede i frame1, som jeg gerne vil have skiftet samtidig med at siden skifter i frame2, altså når jeg trykker på flashknappen.

Håber I forstår, men hvordan laver jeg det? Altså 2 reaktioner på et musseklik.

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh. Jacob
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2008 - 19:29 #1
Hej Jacob

Kan det ikke klares ved at sætte billedet ind som en tredje frame? Og så lade denne frame udskiftes på samme måde som frame 2?

  // Steeven
Avatar billede swordfish0711 Nybegynder
02. oktober 2008 - 19:38 #2
Det kunne det måske godt, men hvordan får jeg knappen til at skifte begge frames på samme tid?
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2008 - 19:54 #3
Hvilken kode har du skrevet for at udskifte frame 2?

  // Steeven
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2008 - 09:56 #4
Jeg ved ikke om der er en let måde i alm. html, desværre.
Måske vha. ASP.

Men prøv i stedet at stille dit spørgsmål i javascript-forummet:
http://www.eksperten.dk/spm/Programmering/Script/JavaScript/

Der er helt sikkert en smart metode i noget simpelt JavaScript at klare dette lille problem på.

Håber du finder svaret.

  // Steeven
Avatar billede olebole Juniormester
04. oktober 2008 - 18:23 #5
<ole>

Du skifter en iframe ved:
    frames.FRAME_NAVN.location.href = "en_anden_side.html";

Altså bliver det noget à la:

getURL("java script:frames.frame_a.location.href='side_a.html';frames.frame_b.location.href='side_b.html'")

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
04. oktober 2008 - 18:26 #6
- men det kræver, der ikke ligger sider fra andre domæner i dine iframes. Ellers kan du prøve med:

getURL("java script:document.getElementById('frame_a').src='side_a.html';document.getElementById('frame_b').src='side_b.html'")

- men det kræver, dine iframes har ID'er. Den første løsning kræver, de har names  =)
Avatar billede swordfish0711 Nybegynder
18. december 2008 - 16:48 #7
svar og få points..
Avatar billede swordfish0711 Nybegynder
21. februar 2009 - 13:12 #8
Intet svar ingen points..