Avatar billede thekox Nybegynder
02. oktober 2008 - 15:34 Der er 8 kommentarer

Access data til Word

Hej. er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg eksporterer en række data (i dette tilfælde e-mail adresser) fra et access "dokument" til en word fil. Dvs. opstillet med semikolon i mellem, således de er nemme at kopiere direkte ind modtager feltet i en email.
Det må gerne være ved hjælp af eks. vba kodning.
02. oktober 2008 - 15:45 #1
Det er muligt at benytte Access-databasen som datakilde til en brevfletning i Word, hvor der flettes direkte til mails.

Kan ikke helt tolke om det er det, du efterlyser.
Avatar billede mugs Novice
02. oktober 2008 - 16:31 #2
Hvorfor ikke maile direkte fra Access?

http://www.eksperten.dk/artikler/371
Avatar billede thekox Nybegynder
02. oktober 2008 - 18:25 #3
Det jeg ønsker er at kunne trække en kolonne data ud (e-mail adresser) og overføre dem til et word dokument, så der eks. i word vil stå:

abc@hotmail.com; def@yahoo.com; ghi@tdc.dk

Så kan jeg lave et copy-paste over i modtagerfeltet i mit e-mail program
Avatar billede berit66 Praktikant
04. oktober 2008 - 22:29 #4
Jeg prøvede at gøre det på den måde at jeg lavede en krydstab. forespørgsel på tabellen, således at kolonnen med emailadresser bliver kolonneoverskriften. Derefter eksporterede jeg til excel, hvor jeg slettede de overflødige rækker og kolonner. Derefter gemte jeg filen som en CSV-fil (kommasepareret fil). Åbn derefter med programmet Notesblok (Notepad) og "Voila" har du adressene listet separeret med semikolon.
Avatar billede berit66 Praktikant
05. oktober 2008 - 10:35 #5
Ups, jeg mente selvfølgelig at emailadresserne skal stå som feltnavnene i krydstabulerings forespørgslen.
Avatar billede mugs Novice
05. oktober 2008 - 11:21 #6
Hvis du er tilfreds med det, så er alt jo OK, men det er da noget af en omvej. Denne kode gør det samme- Liste1 indeholder alle e-mailadresser:

Private Sub Kommandoknap0_Click()
Dim Itm As Variant
Dim txt As String
Dim VARa As Variant
If Me!Liste1.ItemsSelected.Count > 0 Then
For Each Itm In Me!Liste1.ItemsSelected
txt = txt & Me!Liste1.ItemData(Itm) & "; "
Next Itm
txt = Left(txt, Len(txt) - 2)
End If
Me!FLDemail = txt
VARa = txt
End Sub
Avatar billede thekox Nybegynder
06. oktober 2008 - 08:42 #7
Det ser rigtigt fint ud Mugs. Jeg får bare en fejlbesked når jeg prøver at køre denne kode.

Compile Error:
Invalid use of Me keyword

Hvad er Me?
Jeg prøvede at definere Me (dim), men det kan jeg ikek få lov til.
Har søgt på Microsoft's database efter en funktion der heeder Me, men kan ikke finde noget.
Avatar billede mugs Novice
06. oktober 2008 - 08:56 #8
Me er et reserveret ord i Access. Me refererer til den altid aktuelle formular, og koden skal således indsætttes i den formular hvori du har din liste.

Me!Liste1 betyder således en liste med navnet Liste1 i den åbne formular.