Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2008 - 12:40 Der er 1 løsning

Brevfletning til Word og gem

Hej

Jeg har nedenstående kode, som jeg bruger til at lave brevflette labels.

Første gang koden køre, er der ingen problemer, men anden gang den bliver aktiveret fra min formular, så laver den "Runtime Error 462 The Remote Server does not exist...." på mig.

Fejl opstår når kørslen når til 'Word.ActiveDocument.SaveAs Filename:=MyFile1'

Er der noget jeg mangler at starte/lukke i koden?

Public Sub FletPost()

    Dim qdf1 As QueryDef
    Dim dbs As Database
    Dim prodn As String
    Dim MyFile1 As String
    Dim MyFileTjek As String
    Dim objWord As Word.Document
    Dim dDato As String
    Dim dTid As String
    Dim fil2 As String

    Const FletteFilNavn As String = "C:\POSTFLETFIL.TXT"

    dDato = Format(Now, "yyyymm")
    dTid = Format(Now, "hhmmss")

    prodn = DLookup("[ProdNavn2]", "PostProdukter", "[PostProdukter]![Prodnr]=" & prod)
    postdato = DLookup("[Dato]", "TjekFilerLabels2", "[TjekFilerLabels2]![Produktnr]=" & prod)
    drev = "C:\"
    map1 = "Postsend\"
    fil1 = "Postfil_" & postdato & "_" & prod & "-" & prodn & ".doc"
    fil2 = "Postfil_" & postdato & "_" & prod & "-" & prodn & "_" & dDato & "-" & dTid & ".doc"
    MyFileTjek = drev & map1 & fil1

    If Dir(MyFileTjek) = "" Then
        MyFile1 = drev & map1 & fil1
    Else
        MyFile1 = drev & map1 & fil2
    End If

RSQL1 = "SELECT Postlabels.produkt, Postlabels.gadenavn, Postlabels.husnr, Postlabels.opgang, Postlabels.etage, Postlabels.side, " & _
        "Postlabels.postnr, Postlabels.postdistrikt, Postlabels.fornavn, Postlabels.efternavn, Postlabels.conavn, Postlabels.stedbetegnelse " & _
        "FROM Postlabels " & _
        "WHERE (((Postlabels.produkt)=" & prod & "));"

    Set dbs = CurrentDb
    Set qdf1 = dbs.CreateQueryDef("Posts", RSQL1)

'Eksporter fil
If DCount("*", "Posts") = 0 Or DCount("*", "Posts") = "" Then
            'nothing
Else
DoCmd.TransferText acExportMerge, "PostS2", "Posts", FletteFilNavn, True

    If Dir(MyFile1) = "" Then
        Set objWord = GetObject("C:\FormulaX.doc", "Word.Document")
        objWord.Application.Visible = True

        objWord.Application.WindowState = wdWindowStateMinimize

        'Set the mail merge data source as the Northwind database.
        objWord.MailMerge.OpenDataSource Name:=FletteFilNavn, ConfirmConversions:= _
        False, ReadOnly:=False, LinkToSource:=True, AddToRecentFiles:=False, _
        PasswordDocument:="", PasswordTemplate:="", WritePasswordDocument:="", _
        WritePasswordTemplate:="", Revert:=False, Format:=wdOpenFormatAuto, Connection:="", SQLStatement:=""

        'Execute the mail merge.
        objWord.MailMerge.Execute
        objWord.Close False
        Set objWord = Nothing

      Word.ActiveDocument.SaveAs Filename:=MyFile1
      Word.ActiveDocument.Close

    Else
        MsgBox "Filen " & drev & map1 & fil1 & " eksistere!!!"
    End If

    dbs.QueryDefs.Delete qdf1.Name

    Set dbs = Nothing
    Set qdf1 = Nothing

End Sub
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2010 - 21:51 #1
Lukket pga. manglende svar og at det er over 680 dage siden jeg oprettede spørgsmålet.