Avatar billede kakster Nybegynder
30. september 2008 - 19:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

checkbox skjul/vis

Hej Eksperter

Jeg er igang med at lave en form og dertil mangler jeg lidt hjælp. Det skal være sådan at hvis man tjekker en checkbox af kommer der et nyt input felt frem. Hvis man aftjekker checkboxen skal input feltet blive skjult igen. Håber i kan hjælpe ;)
Avatar billede w13 Novice
30. september 2008 - 19:57 #1
<input type="checkbox" onclick="document.getElementById('textfield1').style.display=document.getElementById('textfield1').style.display!='block'?'block':'none';">

<input id="textfield1" style="display:none" type="text">

Burde vist kunne gøre det.
Avatar billede kakster Nybegynder
30. september 2008 - 21:16 #2
tak for hjælpen ;)
Avatar billede w13 Novice
30. september 2008 - 22:05 #3
Og tak for points! :)
Avatar billede roenving Novice
01. oktober 2008 - 06:49 #4
-- i dette tilfælde bør man ikke teste elementets tidligere status, da den jo er ligegyldig, checkboxen bestemmer alligevel !-)

<input type="checkbox" onclick="document.getElementById('textfield1').style.display=this.checked?'inline':'none';">

<input id="textfield1" style="display:none" type="text">

-- og så brugte jeg inputs default style, inline, så det ikke vil forstyrre formens flow !o]