Avatar billede rooty Nybegynder
30. september 2008 - 18:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Cookies på servertid?

Hej

Jeg sætter en lille kage på folk i x antal minutter.

setcookie("noget", "andet", time()+x); // x er antal sekunder..

Hvis så brugeren har sat sit ur til noget andet, så fucker det helt op. Er det muligt at sætte kagen til serverens tid, plus x istedet for modtagerens tid?
Avatar billede rooty Nybegynder
30. september 2008 - 18:27 #1
Hvis man sætter sit ur på computeren til værende f.eks 28 sep 2008 kl 15:34 og sætter kagen til 20 minutter, så siger den bare at den udløber d. 28 2008 kl. 15:54 - hvilket jo så bliver umuligt.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. september 2008 - 20:22 #2
Du kan aflæse klientens tid med javascript, og lægge 20 minutter til det. Der er så ingen garanti for at klienten ikke ændrer sin tid i de 20 minutter, fx forbinder sig til en tidsserver. Maskinen kan have et dårligt batteri, der gør at dens tid går mærkbart forkert.
Avatar billede coderdk Praktikant
30. september 2008 - 20:45 #3
Du kan også lade cookien være gyldig i et år, og i cookien skrive en servertid ;P
Avatar billede rooty Nybegynder
22. november 2008 - 11:51 #4
Æv lukket :-)