Avatar billede saxtus Nybegynder
30. september 2008 - 16:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med array

Hej Eksperter

Jeg er ved at skrive noget kode om fra VB til VB.NET, og er løbet ind i følgende problem

Her er koden i VB

Set objWMIService = GetObject("winmgmts:" & "{impersonationLevel=impersonate}!\\" & server & "\root\cimv2")
Set colInstalledPrinters = objWMIService.ExecQuery("Select * from Win32_PrinterDriver")
For Each objPrinter In colInstalledPrinters
    fields() = Split(objPrinter.Name, ",")
    Ark8.Range(kolonne & antal1).Value = fields(0)
    antal1 = antal1 + 1
Next

Det er så de 2 linier her der driller

fields() = Split(objPrinter.Name, ",")
Ark8.Range(kolonne & antal1).Value = fields(0)

Dette får jeg så ikke lov til i VB.NET

Er der nogen der har en ide til hvad jeg gør forkert. Den kan ikke lide "fields()"

Har i behov for mere info, så spørg endeligt
Avatar billede arne_v Ekspert
30. september 2008 - 16:32 #1
prøv:

Dim fields() As String = objPrinter.Name.Split(",")
Avatar billede qua Nybegynder
30. september 2008 - 23:38 #2
Den funktion, split, du plejer at bruge eksistere stadig i VB.NET, men hvis du kalder den ud af ingenting (fx 'Split("1,2", ",")'), da vil det være den gamle funktion du bruger, der ligger i Microsoft.VisualBasic.Strings.Split. Generelt så vil der være en .NET equivilant til alle de funktioner der findes i Microsoft.VisualBasic namespace'et.

I dette tilfælde kan du finde den nye funktion 'Split()' ved en af de følgende:
System.String.Split() eller String.Split()
"SomeString".Split()

Den kode du har posted ovenfor bruger dog, om end en legacy så den korrekte funktion. Dette betyder at fejlen med høj sandsynlighed ligger i deklarationen af 'fields'.

Prøv at poste deklarationen for 'fields'.
Avatar billede saxtus Nybegynder
01. oktober 2008 - 09:16 #3
Arne V - Endnu en gang reder du min dag :-D
Avatar billede arne_v Ekspert
12. oktober 2008 - 22:42 #4
jeg tager det som en opfordring til at smide et svar