Avatar billede [tpl]foxy Nybegynder
30. september 2008 - 15:20 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

mail via formular

Hej eksperter,

Jeg skal gerne have lavet en formular der kan sende en mail til en forudangivet emailadresse, med lidt tekst som brugeren kan udfylde i formularen.

Jeg har kigget lidt på denne; http://www.phpartikler.dk/artikler/mail.php men der kommer dog aldrig nogen mail frem?
Avatar billede majbom Novice
30. september 2008 - 15:25 #1
du får ikke en fejl?
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2008 - 15:27 #2
Det undre mig du ikke modtager nogen mails på det script det burde virke.

Så bare prøv at sætte en if() rundt om mail() funktion altså sådan her:

<?php
if(mail($modtager, $emne, $besked, $header))  //Send!!
  echo "<br />Mail blev sendt afsted.";
else
  echo "<br />Der skete en fejl med mailen og den blev ikke sendt afsted.";
?>

Og vend så tilbage.
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2008 - 15:28 #3
Nu så jeg ikke lige eksempel 1.
Men i hvert fald sæt en if() rundt om mail() funktionen og vend så tilbage, og hvad mail bruger du (udbyder)?
@hotmail.com ?
@gmail.com ?
@dithost.dk ?
ect.
Avatar billede [tpl]foxy Nybegynder
30. september 2008 - 15:39 #4
Jeg har nu forsøgt med: men det giver ingen mail..

<?php
if(mail("minemail@gmail.com","Her står et emne","Beskeden er her \n En linje mere","from:minemail@gmail.com")$
?>
Avatar billede [tpl]foxy Nybegynder
30. september 2008 - 15:41 #5
og min host er min egen server der kører linux/apache..
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2008 - 15:42 #6
Du skal lige afslutte ifén.

<?php
if(mail("minemail@gmail.com","Her står et emne","Beskeden er her \n En linje mere","from:minemail@gmail.com")) echo "virker"; else echo "Virker IKKE";
?>
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
30. september 2008 - 15:51 #7
Du kan også prøve denne færdige formular: http://mylittlehomepage.net/code_collection - det er den, der hedder Formmailer. Den indeholder også spambeskyttelse. Demo her: http://mylittlehomepage.net/demos/formmailer.php
Avatar billede majbom Novice
30. september 2008 - 15:59 #8
hvad er smtp-server sat til i din php.ini?
Avatar billede [tpl]foxy Nybegynder
30. september 2008 - 16:01 #9
så fejler den og skriver "virker ikke"
Avatar billede [tpl]foxy Nybegynder
30. september 2008 - 16:03 #10
smtp er sat til localhost
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2008 - 16:10 #11
Virker meget mærkeligt.
Hvad heeder di udbyder?
One.com, starthotel.com, rackhosting.com ect. ?
Avatar billede [tpl]foxy Nybegynder
30. september 2008 - 16:16 #12
har min egen server stående.. havde ikke fået sat smtpd op, men nu "kører" den. Den skriver "virker" nu, men mailen kommer stadig ikke frem..
Avatar billede [tpl]foxy Nybegynder
30. september 2008 - 16:23 #13
Nu vælter der mails ind.. ved ikke lige hvorfor den hang, men du kan smide et svar hvis du vil have lidt point :-)
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2008 - 16:33 #14
svar
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2008 - 16:33 #15
Men burde nok mere være splazz
Avatar billede [tpl]foxy Nybegynder
30. september 2008 - 16:43 #16
så kan i dele dem hvis han også smider et svar :)
Avatar billede [tpl]foxy Nybegynder
30. september 2008 - 20:48 #17
så lukker vi den herfra, da der ikke er kommet flere svar, jeg takker for hjælpen :)
Avatar billede majbom Novice
30. september 2008 - 21:24 #18
velbekomme :)