Avatar billede ermolenko Nybegynder
30. september 2008 - 15:08 Der er 5 kommentarer

Skifte mellem to swf-filer på hjemmeside

Jeg formoder, at jeg skal have fat i et javascript til dette problem:

Jeg vil gerne kunne toggle mellem to swf-filer på en hjemmeside.
De skal begge loades ind og når den første er færdig med at afspille, skal den næste gå i gang.

Jeg har fundet adskillige scripts til afvikling af en serie af billeder, men ingen til afvikling af en serie swf-filer.

What to do?

/Ermolenko
Avatar billede jokkejensen Novice
30. september 2008 - 15:15 #1
Brug : http://blog.deconcept.com/swfobject/

Så lader du bare strengen til movie være en variable :

<script type="text/javascript">
  var mov = "movie.swf"; // laves dynamisk.
  var so = new SWFObject(movie, "mymovie", "400", "100%", "8", "#336699");
  so.addParam("quality", "low");
  so.addParam("wmode", "transparent");
  so.addParam("salign", "t");
  so.write("flashcontent");
</script>
Avatar billede jokkejensen Novice
30. september 2008 - 15:16 #2
doh..

<script type="text/javascript">
  var mov = "movie.swf"; // laves dynamisk.
  var so = new SWFObject(mov, "mymovie", "400", "100%", "8", "#336699");
  so.addParam("quality", "low");
  so.addParam("wmode", "transparent");
  so.addParam("salign", "t");
  so.write("flashcontent");
</script>
Avatar billede olebole Juniormester
30. september 2008 - 20:27 #3
<ole>

Jeg ville nok foretrække at lave en swf, der kan loades forskellige swf'er ind i via script  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede ermolenko Nybegynder
16. oktober 2008 - 17:15 #4
@ole: Du skulle vel ikke ligge inde med et færdigt actionscript til den manøvre? :-)

Jeg har fundet et eksempel på flashforum.dk, men her loader den de enkelte swf-filer med et interval, som også kommer ved første gennemgang. Dvs. at der er en pause inden første swf-fil dukker frem, hvilket ikke er så hensigtsmæssigt. Derudover er det for mit vedkommende nødvendigt at kunne variere dette interval, da de forskellige swf-filer ikke er lige lange.

/Ermo
Avatar billede olebole Juniormester
17. oktober 2008 - 10:16 #5
Jeg skriver lige et til dig i aften, når jeg sidder ved min egen maskine. Derudover må du gerne fortælle, hvad scriptet præcist skal og hvordan ... f.eks. er jeg ikke sikker på, hvad du mener med at kunne variere intervallet  =)