Avatar billede sunero Nybegynder
30. september 2008 - 13:06 Der er 8 kommentarer

Forhindre netkort i at gå i dvale

Hejsa, Jeg har en PC med et program der kræver konstant netværksadgang. Problemet er at maskinen lukker for netværksforbindelsen efter et stykke tid, hvis den ikke har været brugt. Jeg har fjernet al strømsparefunktion både i styresystem og Bios, men den afbryder stadig.

Så tænkte jeg, at man måske kunne installere et lille program som
kunne skabe lidt trafik. Er der nogen der har et godt forslag til dette ?
Avatar billede speedpii Nybegynder
30. september 2008 - 13:12 #1
prøv at hoppe på nette og tage en side der opdatere rimelig ofte? så er forbindelsen da vel aktiv! bare et gæt :)
Avatar billede peet-49 Novice
30. september 2008 - 13:17 #2
Gå i kofiguration på dit netkort/strømstyring(netværksforbindelser)tag flueben væk i: tillad, at slukke kortet .....
Avatar billede sunero Nybegynder
30. september 2008 - 13:47 #3
peet-49 : Fluebenet er allerede fjernet uden effekt.
Speedpii : god idé, men jeg er nok mere på jagt efter et lille program eller en service.
Avatar billede peet-49 Novice
30. september 2008 - 14:30 #4
Du har husket genstart efter indstillingerne?
Avatar billede sunero Nybegynder
30. september 2008 - 14:38 #5
Ja der er blevet genstartet en del gange :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. september 2008 - 20:34 #6
er PC en bærbar eller stationær?
Avatar billede sunero Nybegynder
01. oktober 2008 - 15:51 #7
Det er en stationær Dell med vista. Programmet der går ned er C5.
Avatar billede nva Praktikant
02. oktober 2008 - 11:02 #8
Der er nogle keepaliv/stayalive freeware programmer her http://www.bestvistadownloads.com/categories/free-communications-dial-up-connection-tools-downloads-3-40-0-d.html - ved ikke om de dur til noget.