Avatar billede nidyahou Praktikant
30. september 2008 - 12:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Where In statement i LINQ

jeg har følgende statement:

var CompetentCrew = db.CrewMemberFunctions.Where(f => f.FunctionID == Curfunc.ID);
var GetCompetentCrew = db.CrewMembers.Where(f => db.CrewMembers.Contains(CompetentCrew));

Det går altså ud på, først at hente fra crewmemberfunctions poster som matcher Curfunc.id (currentfunction id) og dernæst bruge den liste af ID'er i en in where clause, men hvordan får jeg skrevet den in where clause ordentligt. Lige nu er CompetentCrew ikke det rigtige format.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. september 2008 - 15:07 #1
Umiddelbart ville jeg tro noget a la:

var CompetentCrew = db.CrewMemberFunctions.Where(f => f.FunctionID == Curfunc.ID);
var GetCompetentCrew = db.CrewMembers.Where(f => CompetentCrew.Contains(f.Id));
Avatar billede nidyahou Praktikant
01. oktober 2008 - 11:33 #2
problemet er, at da det ikke er et array kan den ikke forstå det. Det her er min noget snørklede løsning:

                    var CompotentCrewIDs = from f in db.CrewMemberFunctions where f.FunctionID == int.Parse(funcDD.ID) select f;
                    var componentCrewIDsArr = new int[CompotentCrewIDs.Count()];
                    int i = 0;
                    foreach (CrewMemberFunction crewMembFunc in CompotentCrewIDs)
                    {
                        componentCrewIDsArr[i] = crewMembFunc.CrewMemberID;
                    }

                    var compotentCrewMembers = db.CrewMembers.Where(f => componentCrewIDsArr.Contains(f.ID));

men det må da kunne gøres kortere?
Avatar billede arne_v Ekspert
02. oktober 2008 - 02:16 #3
Hvad med:

var CompotentCrewIDs = from f in db.CrewMemberFunctions where f.FunctionID == int.Parse(funcDD.ID) select f;
var componentCrewIDsArr = (from crewMembFunc in CompotentCrewIDs select CrewMemberID).ToArray();
var compotentCrewMembers = db.CrewMembers.Where(f => componentCrewIDsArr.Contains(f.ID));
Avatar billede nidyahou Praktikant
18. oktober 2008 - 17:27 #4
drop svar :)
Avatar billede arne_v Ekspert
18. oktober 2008 - 17:38 #5
kommer her