Avatar billede dotnetnewbee Nybegynder
30. september 2008 - 06:53 Der er 1 kommentar og
1 løsning

login - fjern security question

Hejsa

Jeg er ved at lave en hjemmeside med login, men ønsker ikke at have security question med.

Har søgt på nettet og fundet frem til, at man skal slå en feature fra i web.config - filen. I min configfil findes <membership> sektionen ikke....
Så er spørgsmålet om
-jeg bare skal tilføje sektionen (og håbe at der ikke er eventuelle versionskonflikter).
-Eller om der er noget jeg har overset man skal gøre for at sektionen automatisk kommer med i web.config filen.

Jeg ved ikke om mit spørgsmål er klart, ellers er i velkommen til at bede om uddybning.

På forhånd mange tak.
Avatar billede bravoosca Nybegynder
30. september 2008 - 09:43 #1
Ja, du kan godt selv lave den..

Den skal inde og ligge i Web.config, under <System.web>

Min egen er godt nok lavet i Access, så du skal lige rette lidt i den.

<membership defaultProvider="AccessMembershipProvider">
<providers>
<clear/>
<add name="AccessMembershipProvider" type="AccessProviders.AccessMembershipProvider" connectionStringName="PersonalAccessProvider" enablePasswordRetrieval="false" enablePasswordReset="false" requiresUniqueEmail="false" requiresQuestionAndAnswer="false" minRequiredPasswordLength="1" minRequiredNonalphanumericCharacters="0" applicationName="personalSite" hashAlgorithmType="SHA1" passwordFormat="Hashed"/>
</providers>
</membership>

Håber du kan bruge det..
Avatar billede dotnetnewbee Nybegynder
04. oktober 2008 - 15:30 #2
Tak for svaret.

Fandt også et andet sted, der nævnte at man kunne hardcode configurationen i web.config-filen. Så er i jo 2 der mener det samme :-).
http://aspnet.4guysfromrolla.com/articles/120705-1.aspx

Jeg indsatte noget tilsvarende din i min web.config, med de indstillinger jeg skulle bruge: En fuld liste findes her: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/whae3t94.aspx

        <!-- Membership section added to customize login-->
        <membership defaultProvider="CustomizedProvider">
            <providers>
                <add name="CustomizedProvider"
                    type="System.Web.Security.SqlMembershipProvider"
                    connectionStringName="LocalSqlServer"
                    applicationName="MitProjekt"
                    enablePasswordRetrieval="false"
                    enablePasswordReset="true"
                    requiresQuestionAndAnswer="false"
                    requiresUniqueEmail="false"
                    passwordFormat="Hashed"
                    maxInvalidPasswordAttempts="5"
                    passwordAttemptWindow="10"
                    minRequiredPasswordLength="5"
                    minRequiredNonalphanumericCharacters="0" />
            </providers>
        </membership>