Avatar billede bonogo Nybegynder
29. september 2008 - 12:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Rettelser til mange word dokumenter

Hej jeg har en lang række word dokumenter som jeg skal have tilføjet en fodnote, men er der ikke en måde hvorpå det kan klares således, at jeg slipper for at skulle indsætte fodnoten i hvert enkelt dokument.

Jeg har både word 97 og 07 at arbejde i.
Avatar billede jaaz Nybegynder
30. september 2008 - 10:51 #1
Læg alle dokumenterne i samme mappe.
Optag en makro, der gør følgende:
1. åbner et dokument i den pågældende mappe
2. går til den side hvor fodnoten skal være
3. indsætter fodnoten
4. gemmer dokumentet i en anden mappe

Pt. kan det kræve at du manuelt sletter det dokument der er blevet opdateret inden du kører makroen igen
Avatar billede bonogo Nybegynder
03. oktober 2008 - 11:02 #2
Ok jeg har prøvet at gøre som ovenstående, men det virker ikke - når jeg kører makroen laver den kun rettelsen på det ene dokument som jeg har lavet makroen på.
Hvordan får jeg den til at køre makroen på alle dokumenterne??
Avatar billede jaaz Nybegynder
03. oktober 2008 - 11:14 #3
Det kræver nok noget mere VBA viden for at kunne vælge dokumenter på en liste (eller køre makroen på alle dokumenter i en mappe), men så er 30 points nok lige i underkanten :o)
Jeg har dog ikke tid til at hjælpe dig videre her og nu, så du kan appellere til en VBA-haj i dette forum.
Avatar billede bonogo Nybegynder
23. september 2009 - 19:49 #4
test