Avatar billede joksekolbe Nybegynder
29. september 2008 - 12:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Vil gerne lære 3d character animation

Jeg vil gerne lære at lave figurere i 3D. Jeg har tænkt mig at starte på uddannelsen som 3d character artist, men jeg vil gerne lære nogen af de basale ting selv nu... Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde et godt program at starte i? Nogen gode hjemmesider med turtorials?

Gode generelle råd er også meget velkomne..
Avatar billede lassebm Nybegynder
29. september 2008 - 12:57 #1
http://www.3dmaxer.dk/ måske.

Her er også tutorials mm.
Avatar billede joksekolbe Nybegynder
07. oktober 2008 - 23:04 #2
Tak, smider du ikke lige et svar?
Avatar billede lassebm Nybegynder
08. oktober 2008 - 07:51 #3
Behold du dem bare.
Avatar billede mismis Nybegynder
09. oktober 2008 - 15:59 #4
der er flere metoder at komme igang med character animation
og det afhenger også lidt af hvad program man vælger hvad tools man har til rådighed

som lassebm nævner kan man kigge på 3d maxer
men der findes jo mange muligheder og mange programmer

mange af grund prinsipperne i character animation er jo de samme men toolsene variere lidt, det er måske ikke sikkert du lige har lyst til at ofre 33.000 kroner for at
få en 3D max version at starte op på,  så findes der også billigere alternativer.

Maya findes i en version der er til at komme til billigere så vidt jeg husker
lightwave er også i en væsentlig billigere

ellers er der også Blender som er gratis 100%
og det kan også lave character animation
og som sagt er grundprinsipperne de samme

så det kunne måske være et sted at starte.  blender.org hvis det er
ellers er der også mange video guides ude i den store internet verden
alt efter hvad program du går på til at starte med.

men jeg ønsker dig da held og lykke i det , det kræver timing timing timing
:)

god arbejdslyst

mis
Avatar billede joksekolbe Nybegynder
17. oktober 2008 - 11:16 #5
Tak begge to. Jeg har, downloaded blender og er i fuld gang., Synes det er svært men, kommer da lidt af vejen. Jeg fandt en dansk guide til det på nettet..
Men igen  mange tak.
Avatar billede mismis Nybegynder
17. oktober 2008 - 12:44 #6
rigtig spændende men ja man skal kravle før man kan gå
du kan da eventuel poste et par små klip når du er kommet lidt igang
så vi kan se hvordan det går

mvh

mis