Avatar billede rashid Praktikant
29. september 2008 - 10:17 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

hjælp til rapportfilter

hej

Jeg har en database, hvor jeg vha. en form skal filtrere hvad der kommer ud. jeg har fået lavet det meste, men har problemer med at få det til at virke. den kode der giver problemet er:

Private Sub Set_filter_Click()
Dim strSQL As String, intCounter As Integer

  For intCounter = 1 To 4
      If Me("Filter" & intCounter) <> "" Then
        strSQL = strSQL & "[" & Me("Filter" & intCounter).Tag & "] " & " = " & Chr(34) & Me("Filter" & intCounter) & Chr(34) & "" And ""
      End If
  Next

  If strSQL <> "" Then
    strSQL = Left(strSQL, (Len(strSQL) - 5))
    Reports![rptGruppe].Filter = strSQL
    Reports![rptGruppe].FilterOn = True
  End If
End Sub

fejlen jeg får er:
Error 13:
Type Mismacth
Avatar billede rashid Praktikant
29. september 2008 - 10:20 #1
jeg kan evt. sende databasen hvis det giver mere forståelse...
Avatar billede mugs Novice
29. september 2008 - 10:25 #2
Fejlen kommer typisk, hvis du prøver at sammenligne felter af forskellig type f.eks. Numeriske felter med Alfanumeriske.

Så vidt jeg kan se, prøver su at filtrere selve rapporten. Prøv i stedet at filtrere formularen og udskrive rapporten filtreret efter formularen:

If Me.FilterOn Then
DoCmd.OpenReport "DIN RAPPORT", acViewPreview, , Me.Filter
Else
DoCmd.OpenReport "DIN RAPPORT", acViewPreview
End If
Avatar billede rashid Praktikant
29. september 2008 - 10:35 #3
hmm..., men jeg har set at det virker i en testdatabase fra M$ :-)
det var lidt den løsning jeg gerne ville have.
Der er der mulighed for at filtrere "on the fly" på rapporten via en popup-form.
vil du prøve at kigge på databasen mugs ?
Avatar billede rashid Praktikant
29. september 2008 - 11:29 #4
jeg har lagt den her...:
http://hwarang.dk/userfiles/hjaelp.mdb
Avatar billede mugs Novice
29. september 2008 - 11:30 #5
Jeg har dårlig tid idag.

På Thomas Jepsens hjemmeside MakeITEasy.dk ligger der en fremragende filtreringdfunktion oppe til højre under download. Du kan downloade et eksempel og se, om ikke det er noget for dig.
Avatar billede rashid Praktikant
29. september 2008 - 11:34 #6
ok.. takker for hjælpen for nu :-)
Avatar billede terry Ekspert
29. september 2008 - 18:18 #7
You rlink to the mdb file isnt correct!
Avatar billede fdata Forsker
29. september 2008 - 19:52 #8
Koden ser jo meget ok ud. Er du sikker på, at du har feltnavnet, du vil filtrere på, i Tag (Mærke, som ligger nederst på Andre fanen i Egenskabsarket)?

... og så ser det i øvrigt ud som om, du har for mange gåseøjne om "" And "". Skal det ikke bare være " And "?

Prøv evt. at lægge en linie med
  Debug.Print strSQL
lige inden
  If strSQL ...
så kan du se SQL udtrykket i Immediate vinduet (Ctrl-G)
Avatar billede rashid Praktikant
30. september 2008 - 11:37 #9
Mugs gav mig ikke løsningen, men jeg fandt ud af det via linket, derfor får han points :-)

tak for jeres svar.
Avatar billede rashid Praktikant
30. september 2008 - 11:38 #10
istedet for at filtrere på rapporten, lavede jeg et filter via en formular og derefter gav brugeren mulighed for at åbne en rapport med resultatet.