Avatar billede hmm10 Nybegynder
28. september 2008 - 22:21 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Loop i og xsl:if

Hey!

Jeg er ikke særlig skrap til xslt endnu og har lidt problemer nu, hvor jeg ikke rigtig kan se lyset forenden af tunnelen :(

Jeg ønsker et loop som tæller 1,2,3.. dog er der nogle, som ikke passer til min xml:if - og som derfor ikke ikke skal med i 1,2,3.. listen. Jeg har erfaring med php og har derfor prøvet og lave et eksempel herunder, som kunne "ligne" en løsning:

  <xsl:template match="//Page">
    <xsl:param name="depth"/>
    <xsl:if test="@InPath!='True' and @Active!='True'">
      <xsl:variable name="i" select="$i + 1"/>
      nummer: <xsl:value-of select="$i" disable-output-escaping="yes"/>
    </xsl:if>
  </xsl:template>
Avatar billede jokkejensen Novice
29. september 2008 - 09:54 #1
Gider du lige droppe dit xml, det giver lidt større mulighed for at smide en løsning :)

Men ellers ville jeg oversætte dit eksempel som:

<xsl:template match="//Page[@InPath != 'True' and @Active != 'True']">
<xsl:value-of select="position()" /> <!-- Udskriver nummer -->
</xsl:template>
Avatar billede hmm10 Nybegynder
29. september 2008 - 11:09 #2
jokkejensen: Dit eksempel kunne være en løsning, men den lister ikke efter 1,2,3.. - Den skriver fx. 1,2,4..
Avatar billede jokkejensen Novice
29. september 2008 - 11:15 #3
Så fortæl mig hvad du ønsker... Det var hvad jeg forstod af:

"Jeg ønsker et loop som tæller 1,2,3.. dog er der nogle, som ikke passer til min xml:if - og som derfor ikke ikke skal med i 1,2,3.. "
Avatar billede hmm10 Nybegynder
29. september 2008 - 11:28 #4
jokkejensen: undskyld, hvis jeg ikke har udtykket mig klart nok - den skal lave et loop og derved en liste, der altid ender med at hedde 1,2,3.. der er nogle i listen som ikke opfylder "kravende" til at være i listen, og som derfor ikke skal være med i den.

Dvs:
@Navn = 'hej', @InPath = 'True', @Active = 'True'
@Navn = 'med', @InPath = 'True', @Active = 'True'
@Navn = 'hest' , @InPath = 'False', @Active = 'False'
@Navn = 'dig', @InPath = 'True', @Active = 'True'

Skal ende med:
1. hej
2. med
3. dig
Avatar billede jokkejensen Novice
29. september 2008 - 12:14 #5
så kan du løse det med :
        <xsl:template match="/">
    <xsl:variable name="testXml">
    <elm navn="hej" inp="True" ac="True"></elm>
    <elm navn="med" inp="True" ac="True"></elm>
    <elm navn="hest" inp="False" ac="True"></elm>
    <elm navn="dig" inp="True" ac="True"></elm>
    </xsl:variable>
    <ul>
    <xsl:for-each select="msxsl:node-set($testXml)/elm[@inp='True' and @ac='True']">
        <li><xsl:value-of select="position()"/> <xsl:value-of select="@navn"/></li>
    </xsl:for-each>
    </ul>
    </xsl:template>

Jeg bruger lige msxsl:node-set() til at lave en "tekst streng" om til et nodeset der kan behandles med xpath, det kan du bare se bort fra.
Avatar billede jokkejensen Novice
29. september 2008 - 12:14 #6
det outputter:

<ul>
<li>1 hej </li>
<li>2 med </li>
<li>3 dig </li>
</ul>
Avatar billede hmm10 Nybegynder
29. september 2008 - 12:35 #7
Tak for hjælpen jokkejensen. smid et svar :)
Avatar billede jokkejensen Novice
29. september 2008 - 12:48 #8
Selv tak :)