Avatar billede pain Nybegynder
11. maj 1999 - 00:00 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Virus eller hva´?

Efter at have installeret Windows98 på ny, og installeret de mest nødvendige drivere, opdager jeg for tredje gang noget underligt...
Under opstart brokker PC'en sig over at Himem.sys og win.com mangler.
Jeg skaffer disse filer fra en anden PC og tilføjer dem på ny. Wupti...Windows starter fint op, MEN... Lyden mangler (ingen konflikter), winsock32.dll mangler, konstante fejl i Ddraw.dll (nægter at virke)
HJÆÆÆÆLLLPP!!!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
11. maj 1999 - 15:00 #1
Du har med garanti fået dig en virus! Jeg kan kun anbefale dig at få hentet en virusscanner fra en ven på en diskette og så scanne din maskine ved at boote fra den! Jeg har selv været ude for det samme, derfor er jeg 100% sikker i min sag.
Held og lykke! :)
Hilsen Kim
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
11. maj 1999 - 15:01 #2
Prøv at installere DiretX 6.1, og installere dine drivere til dit lydkort, og instellere IE (mener winsock32.dll følger med). Det behøver ikke at have været en virus, det kan også være hvis du ikke har lukket windows rigtigt.
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
11. maj 1999 - 15:02 #3
Det har jeg også prøvet mange gange, og det har ikke været en Virus
Avatar billede pain Nybegynder
12. maj 1999 - 12:03 #4
Hmmm...Fornuftige svar!
Kim: Jeg har prøvet med alverdens opdaterede virusscannere(dos) men det hjalp ikke! Du siger 100% sikker, så du har altså fundet en virus (hvilken?) men hvor lang tid siden er det?

127144146281: Har prøvet det, men som sagt sker det kun en gang imellem. Også når jeg har lukket systemet korrekt!!!

Desuden opdagede jeg endnu en "sjov" ting... Regedit.exe + winmine.exe er forsvundet!
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
13. maj 1999 - 01:58 #5
ja, det ved jeg godt, jeg lukker også Windows rigtigt ned hvergang, men nogen gange starter den scandisk og siger Windows ikke er lukket korekt, selv om den er.

Der kan også være nogle programmer der er crashed men som Windows har glemt kører, og derfor lukker windows som om de ikke fantes, og de kan derfor forsvinde, har også prøvet det.
Avatar billede roscoe Nybegynder
15. maj 1999 - 10:30 #6
Jeg har prøvet det samme. I mit tilfælde var det fordi jeg ikke fik en opstarts-diskette med til mit nye win98. Jeg bootede direkte fra CD-rommen. få lavet en boot-diskette før du installere win98 igen. På den diskette ligger de filer du skal bruge...himem.sys ex.
Avatar billede leif Seniormester
15. maj 1999 - 16:33 #7
Skaf dig en anden version af Windows 98.
Avatar billede jenschr Nybegynder
17. maj 1999 - 12:59 #8
Skaf dig af med windows 98....:-)
Avatar billede boa Nybegynder
17. maj 1999 - 15:25 #9
Jeg har en anelse om, dit HDD kan være defekt, eller ihvertfald har nogle
dårlige sektorer.

Har du prøvet at give det en ordentlig omgang med scandisk startet
i win98?
Avatar billede dj Nybegynder
20. maj 1999 - 08:57 #10
hmm.. det med at windows går ned og pludselig ikke kan finde nogle filer osv. kender vi vel alle, der hedder virussen i sig selv vist Windows 98, men indrømmet det med at der forsvinder filer fra din HD lyder underligt, hvis du har kørt en scandisk uden at finde fejl eller badsectors, så kunne det mulighvis være nogen der sidder og laver sjov med dig, hvis du har installeret en eller anden form for en patch (netbus, bo eller lign.) for de vil ofte gå efter at fjerne din regedit.exe fil, pga. at du igennem det programkan fjerne patchen.
Løsning: kopier regedit.exe fra en anden computer kør programmet og gå ind under: HKEY_LOCAL_MASCHINE\SOFTWARE\MIRCOSOFT\WINDOWS\CURRENT_VERSION\RUN eller HKEY_LOCAL_MASCHINE\SOFTWARE\MIRCOSOFT\WINDOWS\CURRENT_VERSION\RUNSERVICES og tjek efter patch lignende filer, de vil typisk henvise til
c:\windows\whatever.exe

håber du får løst dit probl. hvis ikke du finder nogle patches vil jeg anbefale dig at fjerne dit windows og starte helt forfra..

mvh DJ
Avatar billede pain Nybegynder
20. maj 1999 - 12:38 #11
Tak til DJ og alle jer andre...

Det viser sig nu at da jeg prøver at køre Scandisk fra win98 brokker systemet sig over at jeg mangler en bestemt DLL-fil...
Desuden prøvede jeg at køre defragmenterings-programmet i win98, og nu siger den sjovt nok at det ikke er installeret...???
What tha F**K is a boy to do?
Jeg giver op og geninstallere lortet!

Windows - en virus i sig selv....Hmmm!
Avatar billede boa Nybegynder
20. maj 1999 - 12:57 #12
Tja - men hvis du allerede har geninstalleret flere gange........
Prøv at køre Scandisk som det allerførste, efter du har geninstalleret.

Noget andet, jeg har oplevet flere gange (ihvertfald på Seagate-drev)
var en del (noget lignende) kludder i systemet, hvis jeg partitionerede helt ud til det yderste.
Fandt ud af, at lade 5-10mb stå upartitioneret, hvilket løste problemerne med det samme.

Skal du alligevel til at reinstallere, så ku' du jo tage det far bunden, og køre Fdisk for at prøve det trick også.
Avatar billede pain Nybegynder
21. maj 1999 - 13:16 #13
Det lyder ret fornuftigt, Boa, eftersom jeg rent faktisk ejer 2 Seagate-drev på 6.5 GB hver. Jeg har lavet en partition på den ene harddisk der deler drevet 50% og benytter pladsen fuldt ud!
Jeg tror jeg gør som du har foreslået...
Tak til alle!
Avatar billede boa Nybegynder
21. maj 1999 - 20:04 #14
pain>>
ku' du ikke bringe resultatet her - just for the record?
Det ku' jo være sjovt at se, om det rent faktisk var mit omtalte "Seagate-syndrom" som var på spil hos dig også.