Avatar billede kongfjong Nybegynder
27. september 2008 - 12:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problem med indsætning af data, formentligt sekvens problem

Hej jeg har en tabel med et id-felt, sat til NOT NULL. Der er samtidigt oprettet en sekvens til tabellen, der skulle inkrementere id-feltet automatisk med en, som man kender det med auto_increment fra MySQL.

Har prøvet med

INSERT INTO "Medlemskort" ("Id", "Name", "Address", "mem_no") VALUES (nextval(’"public.Membercard_seq"’), 'Martin', 'Østerbro 8', '23242')

og

INSERT INTO "Medlemskort" ("Id", "Name", "Address", "mem_no") VALUES ('', 'Henrik', 'Vejgade 8', '23242')

Men den melder fejl ved begge.

Ved den første er det:

ERROR:  syntax error at or near ""public.Membercard_seq""

Ved den anden er det:

ERROR:  invalid input syntax for integer: ""

Er der nogen der kan hjælpe ASAP:)
Avatar billede hmortensen Nybegynder
27. september 2008 - 13:21 #1
Avatar billede arne_v Ekspert
27. september 2008 - 13:40 #2
den sidste skal vel være 0 eller NULL - en INTEGER kan ikke være '' (undtagen i MySQL)
Avatar billede arne_v Ekspert
27. september 2008 - 13:44 #3
Men nextval syntaxen ser korrekt ud.

Er du sikker på at navnet er korrekt ?
Avatar billede kongfjong Nybegynder
27. september 2008 - 13:47 #4
Desværre... Hvis jeg bruger 0, får den bare 0 som værdi, og NULL vil den ikke acceptere som integer:)

Mht. den med SERIAL, så kan jeg ikke få lov til at køre sql'en ALTER COLUMN "Id" SERIAL...
Avatar billede kongfjong Nybegynder
27. september 2008 - 13:54 #5
Bingo! Fandt ud af at der var brugt ´ i stedet for ' ved nexvalue funktionen:)
Avatar billede kongfjong Nybegynder
27. september 2008 - 14:04 #6
Men tak for hjælpen ellers;)