Avatar billede killerdane Nybegynder
26. september 2008 - 17:29 Der er 3 kommentarer

Mere ram.

Hej alle.

Jeg har testet min bærbare med cpu-z, for at finde ud af hvilken ram jeg skal købe for at sparke lidt til den.Programmet siger DDR pc2700 (166 mhz). to klodser á 256.
Det kan alle regne ud koster hastighed med så lidt.
Mit spørgsmål er: gør det noget hvis jeg køber hurtigere ram. og kan den køre ddr2, hvis det skulle være. Jeg er sq lidt på den, for det er min første bærbare.
alle gode dyr er rådne og velkomne:-)

v.h.

Tom
Avatar billede peet-49 Novice
26. september 2008 - 17:54 #1
Den kan ikke køre DDR2, den vil aldrig køre hurtigere, end de langsomste ram, du har i maskinen. PC3200 ram vil med pc2700 ram, køre som pc2700
Avatar billede killerdane Nybegynder
26. september 2008 - 23:12 #2
Nu kender jeg jo godt til paritetsprincippet. Jeg har to slots, som ovenstående vil vidne. Så skulle man da være et kvaj ikke at gange med 4 i begge slots, når den nu er åben. M.a.o. er mit spørgsmål, mest hvordan jeg sikrer mig lortet virker. Jeg er med på at jeg kun kan købe ddr-ram, men hvor høj hastghed? Kan slots'ne klare fx. 333 mhz?

Tom
Avatar billede peet-49 Novice
27. september 2008 - 08:05 #3
333=pc2700  og 400=3200 sluttede kan uden problemer klare hastighed på 333, og jeg er sikker på, at de kører med 400MHz(pc3200) også.