Avatar billede burgerjoy Nybegynder
26. september 2008 - 14:40 Der er 4 kommentarer

Få 2 swf filer til af snakke sammen.

Hey, jeg har et problem, jeg har 2 sef filer der skal snakke sammen, men de ligger ikke samme sted.

Jeg indtaster en værdi ind i den ene swf og trykker på en knap, når jeg trykker på den, skal den hoppe til en ny url og så ligge den paramenter ind i et andet tskstfelt? er der nogle der kan forklare mig hvordan jeg gør dette?
Avatar billede andersbro Nybegynder
27. september 2008 - 17:54 #1
I flash findes der en slags cookies, som er en fil, der ligger lokalt på brugerens maskine. Den kan læses af alle dine flash-filer.
Kig efter Shared Objects i hjælpen.

Du kan så gemme din data fra swf 1 i et shared object og derefter indlæse dem igen i swf 2.
Avatar billede burgerjoy Nybegynder
01. oktober 2008 - 12:31 #2
JEg har nu prøvet af få det shareObject til af funke, men har stadigvæk brug for noget hjælp.

i kan se hvad jeg har gjort i de 2 forskellige flash filer

Første flash:

knap.onRelease = function() {
    user_so.data.tname = name_txt.text;
    getURL("ditdomain.dk", "_blank");
};

user_so = SharedObject.getLocal("user");

Anden flash:

name_txt.text = user_so.data.tname;

Burde det ikke være rigtigt?
Avatar billede andersbro Nybegynder
01. oktober 2008 - 14:17 #3
prøv at flushe (dvs. gemme data med det samme) inden du kalder url'en.
user_so.flush();

og i den anden flash skal du lige have fat i objektet:
user_so = SharedObject.getLocal("navnPåObjekt");
Avatar billede burgerjoy Nybegynder
01. oktober 2008 - 14:31 #4
fedest, thx.