Avatar billede peter_e99 Nybegynder
26. september 2008 - 09:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke indsætte rækker/kolonner

Hej alle,

Jeg er begyndt at opleve en rigtig irriterende ting, når jeg arbejder med regneark, og jeg aner simpelthen ikke, hvad jeg skal gøre ved det.

Når jeg skal indsætte en række eller kolonne plejer jeg bare at markere rækken/kolonnen inden, og trykke ctrl-+, og det er der jo intet underligt i.

Imidlertid er mange af mine regneark begyndt at komme med følgende fejl-meddelelse:

For at forhindre mulige tab af data kan MS Office Excel kun flytte tomme celler ud af regnearket.

Prøv at finde den seneste ikke-tomme celle ved at trykke på CTRL+END, og slet eller ryd alt i cellerne mellem den sidste celle og slutningen af dataene. Marker derefter celle A1, og gem projektmappen for at nulstille den seneste benyttede celle.

Du kan også flytte dataene til en anden placering og prøve igen.

Og så kan jeg kun trykke OK, og har altså ikke indsat en række/kolonne.

Hvad skyldes dette, og hvad Silvan kan jeg gøre for at komme af med problemet? Det er møg-irriterende, når man har fået bygget et stort ark op, og så ikke kan bruge det, fordi jeg ikke kan indsætte de relevante rækker...

Pft :-)
Avatar billede jkrons Professor
26. september 2008 - 10:01 #1
Det tyder på, at dit regneark er "fyldt op" fsv. angår antal rækker (65536) eller kolonner (256). Tallene er fra Excel 2003. I så fald kan du ikke indsætte flere rækker eller koloner. Disse max-tal kan ikke overskrides.
Avatar billede jkrons Professor
26. september 2008 - 10:03 #2
I øvrigt behøver alle rækker/kolonner ikke at være fyldt op. Bare der står noget i kolonne 256 eller række 65536, er nok til, at du ikke kan indsætte mere.

Har du brug for flere rækker/kolonner er du nødt til at skifte til Excel 2007.
Avatar billede peter_e99 Nybegynder
26. september 2008 - 10:06 #3
Perfekt - tak for svaret - det var sq nok lidt lettere end først antaget. Jeg har ikke fyldt arket, men er nok kommet til at gå i den sidste celle ved ctrl+pil-ned, og har måske trykket på space eller noget andet, så den celle står som fyldt.

Ser i hvert fald ud til at virke nu, så det er jo perfekt - tak for hjælpen, og gider du lige smide et svar?
Avatar billede jkrons Professor
26. september 2008 - 10:13 #4
Velbekomme. Her er et svar :-)